Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Nożownik
(profesja zaawansowana)
Nożownicy to elitarna grupa zabójców- wojowników walczących wszelkiego rodzaju klingami nie przekraczającymi pół metra długości. Są cichymi, tajemniczymi postaciami, spowijają się w powłóczyste, parowarstwowe szaty o szerokich rękawach, w których ukrywają swą broń i jak nikt opanowali tę sztukę. Są w tym tak dobrzy, że umiejętność ta zakrawa u nich niemal na magię. Długie szaty bynajmniej nie wpływają na skuteczność ich ataków. Zadają ciosy z wyjątkową precyzją i szybkością. Nie używają przy tym, jak inni zabójcy, trucizn i toksyn. Stosowanie ich jest sprzeczne z ich niepisanym kodeksem honorowym i w ich mniemaniu niegodne prawdziwego mistrza.
Dzięki swej nieprawdopodobnej zręczności potrafią znaleźć słaby punkt każdego pancerza i ukąsić przezeń wroga. Nożownicy są bardzo drogimi i rzadko spotykanymi zabójcami. Nikt nie wie ilu ich jest. Jedno jest pewne- tylko nieliczyni w ogóle zdają sobie sprawę z ich istnienia.
Najczęściej służą wielkim książętom, potężnym magom i arcykapłanom przeróżnych, nie zawsze dobrych, kultów. Służą swym panom nie tylko jako zabójcy, wykonują też o wiele bardziej skomplikowane i trudne zadania. Nie prowadzą na ogół awanturniczego trybu życia i prawie zawsze działają sami. Na ogół są to ludzie bezwzględni, przebiegli i o mocnych zasadach, nie mają jednak żadnego oficjalnego kodeksu, jedynie zbiór zwyczajowych praw i obyczajów.
Zasady specjalne:
-nożownicy nie noszą żadnych pancerzy, uważają, że tylko utrudnia im ruchy,
-nożownicy są bardzo związani ze swą bronią co po części wynika z ich kultu dla własnej sztuki i oręża, a po części z ceny i wyjątkowości broni jaką władają,
-bardo ciężko znaleźć nauczyciela zdolnego nauczyć bohatera tego zawodu, a jest to jedyny sposób zdobycia go,
-nauka Nożownictwa trwa około roku,
-wszystkie umiejętności oznaczone gwiazdkami, oraz żonglerka, oburęczność i widzenie w ciemnościach, nabywane są automatycznie wraz z przejściem na tą profesję,
-wszystkich pozostałych umiejętności bohater może nauczyć się sam bez pomocy nauczycieli,
-wyjątek stanowi rzucanie czarów magii iluzorycznej, przy której to umiejętności konieczny jest nauczyciel mag (Umiejętność tą wykupić mogą jedynie postaci znające magię prostą i wojenną I poziomu).
Schemat rozwoju:
Sz | WW | US | S | Wt | Zw | I | A | Zr | CP | Int | Op | SW | +1 | +40 | +30 | +1 | +2 | +6 | +40 | +4 | +40 | +30 | +20 | +30 | +20 |
Umiejętności:
Krycie się na wsi
Krycie się w mieście
Cichy chód na wsi
Cichy chód w mieście
Sekretny język- magii iluzyjnej
Rzucanie czarów- magia iluzoryczna I poziomu
Żonglerka
Oburęczność
Uniki
Widzenie w ciemnościach k10+10
Czytanie/ pisanie
Heraldyka
Sekretny język- złodziei
Sekretne znaki- złodziei
Celny cios
Celny rzut*
Mistrzostwo we władaniu sztyletem I****
Przeszywanie**
Ukrycie broni***
Śledzenie
Wspinaczka
*ta umiejętność pozwala bohaterowi wybrać część ciała, w którą trafi ciśnięty nóż
**Aby użyć tej umiejętności bohater musi wykonać dwa rzuty, na WW i Zr . Jeśli oba będą udane przeciwnik zostaje trafiony w przerwę między elementami pancerza tak, że nie chroni go on przed zadanymi obrażeniami, jeśli nie nic się nie dzieje.
***Każdy kto chce przeszukać bohatera posiadającego tą umiejętność musi wykonać test inicjatywy z modyfikatorem -40I na wykrycie każdego ze sztyletów posiadanego przez tą postać.
****Opisane w dodatku "Rozszerzenie zasad walki"
Przedmioty:
2k4 noży i sztyletów do walki wręcz
k3 noży lub sztyletów do rzucania
powłóczysta szata z kapturem
Znak identyfikacyjny ze srebra (rodzaj osobistej pieczęci)
(jeden z powyższych przedmiotów posiada jedną magiczną właściwość)
Profesje wejściowe:
zabójca, łowca czarownic, cyrkowiec akrobata, medyk, zwiadowca (profesje medyk i akrobata nie dają same w sobie odpowiedniego przygotowania "bojowego" do profesji nożownictwa,ale jak zostało już powiedziane "przejście" na Nożownictwo poprzedza okres (co najmniej rok) treningu i nauki pod okiem mistrza wśród mistrzów, a "profity"wynikające z tych zawodów są cenne dla przyszłych nożowników, dlatego przedstawiciele tych dwuch profesji bywają wybierani przez nożowników na uczniów)
Profesje wyjściowe:
zabójca, łowca czarownic, najemnik, zwiadowca, kapłan, uczeń czarodzieja
Konor. |
komentarz[52] | |
|
|
|
|
|
|
|