Tworzenie Postaci - zasady opcjonalne
Niema na świecie bardziej zróżnicowanej rasy
niż Ludzie. Zaczynając od kolorów skóry, przez kolor i gęstość włosów, różnice
wzrostu, wagi, postury kończąc na tym, co naprawdę istotne, różnicach
wynikających ze środowiska, w którym się żyje i przeciwności, przeciw którym
stają. Standardowa mechanika Warhammera likwiduje nie licząc języka i wiedzy
jakiekolwiek różnice miedzy narodowościami ludzi. Olbrzymi, postawny Norsmen
jest tym samym, co niski, sprytny mieszkaniec Arabii. Przynajmniej z punktu
widzenia początkowej mechaniki. Te zasady mają na celu wprowadzenie początkowego
zróżnicowania pomiędzy narodowościami ludzi, co ma oddać charakter niezwykłości
poszczególnych krain.
Mieszkańcy Imperium: Dzieci Sigmara są najczęściej
spotykanymi osobami w większości przygód, dlatego posłużyły za przykład
obrazujący ‘’standardowego” człowieka. W związku z tym nie uzyskują żadnych
specjalnych zdolności ani modyfikacji cech. Posiadają zwykłe cechy opisane w
Księdze Zasad, ewentualnie zróżnicowanie umiejętności dla mieszkańców
poszczególnych prowincji jak opisano w Dziedzictwie Sigmara
Mieszkańcy Norski: Ludzie północy, którzy nie służą
mrocznym bogom są wysocy i postawni. Nawykli od dziecka do morza i gór, żyjąc w
niebezpiecznej, surowej krainie która kształtuje i hartuje ich charaktery. Mają
zawsze rude, czarne albo złote włosy ich skóra jest zaś zawsze bladoróżowa choć
z wiekiem ciemnieje od życia na słońcu operującym z góry i odbitym od śniegu...
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Norsmenów w
systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Krzepa: 25+2k10
Odporność: 25+2k10
Zręczność: 15+2k10
Mieszkańcy Norski są silni i twardzi ale trochę
"toporni" i mniej zwinni od większości ludzi
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: pływanie, wiedza (Norska),
język (staroświatowy, norski)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Wzrost: Kobieta – 170+2k10 cm Mężczyzna
180+2k10 cm
Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(65) 02-10(70)
11-20(75) 21-30(80) 31-40(85) 41-50(90) 51-60(95) 61-70(100) 71-80(105) 81-90
(110) 91-99 (115) 00(120)
Kolor włosów: 1-4 Blond 5-7 Rudy 8-10 Czarny
Imiona Norskie: Kobiety
Mężczyźni
01-05 Angrboda
Bragi
06-10 Brunhilda
Balder
11-15 Erda
Eryk
16-20 Eyra
Frey
21-25 Freya
Gorm
26-30 Frigga
Heimdall
31-35 Fulla
Honir
36-40 Gefion
Koning
41-45 Gersemi
Lodur
46-50 Hlin
Loki
51-55 Hnoss
Magni
56-60 Iduna
Modi
61-65 Lofn
Odhinn
66-70 Nanna
Odkur
71-75 Nerthus
Thorr
76-80
Nott Tyr
81-85
Ran Uller
86-90
Saga Vali
91-95 Sif
Vili
96-00 Sigyn
Zygfryd
Kislevczycy: Lud ten to podobnie jak w Imperium
należą do kilku różnych ludów. W przeciwieństwie jednak do Imperium tu ludy te
zostały podbite przez Gospodarów i są obecnie przez nich rządzone. Sam Kislev to
mroźna, niegościnna kraina w znacznym stopniu jałowa i pełna niebezpieczeństw.
Będąc pierwsza cywilizowaną kraina, swoistym Przedmurzem Starego Świata cierpi
na ataki sług Chaosu o wiele bardziej niż jakiekolwiek inne państwo, może z
wyłączeniem Norski. Ciągłe zagrożenie i klimat utwardziły upór tych twardych
ludów. Wśród mieszkańców Kislevu przeważają czarne i ciemne włosy, wzrostem i
wagą nie odbiegają oni jednak od mieszkańców Imperium.
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Kislevczyków w
systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Odporność: 25+2k10
Siła Woli: 25+2k10
Inteligencja: 15+2k10
Mieszkańcy Kislevu są wytrzymali i uparci ale nie chcą i
nie mogą poświęcić tyle czasu na rozwój intelektualny co inni ludzie
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: mocna głowa, wiedza (Kislev),
język (staroświatowy, Kislevski)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Kolor włosów: 1 Popielaty 2 Ciemny blond 3
Ciemnobrązowy 4-5 Ciemny 6-10 Czarny
Imiona Kislevskie: Kobiety
Mężczyźni
01-05
Anastazja Andriej
06-10 Aniczka
Azja
11-15 Bohdana
Bohdan
16-20 Damroka
Borys
21-25 Ilya
Buryan
26-30 Ionna
Danyo
31-35 Katarzyna
Dmitrij
36-40
Luba Fyodor
41-45 Mirochna
Gayaz
46-50 Nastasza
Ilhan
51-55
Natalia Ildar
56-60
Nina Iwan
61-65 Olena
Nikolai
66-70 Orynko
Petruso
71-75 Oxana
Sergei
76-80
Susan Than
81-85 Swetlana
Yare
86-90 Tatjana
Vanko
91-95 Yelena
Wasilij
96-00 Zbygniewa
Wladymir
Lechici: Ludność wywodząca się z niewielkiego
księstwa które niedawno zyskała niepodległość od pokoleń żyła w koszmarnych
warunkach. Na niegościnnej ziemi, pełnej mutantów, zwierzoludzi i innych
potworności, zmuszeni do płacenia drakońskiej daniny od każdej miejscowości w
jakiej żyli, będąc ulubionym obiektem ataków występnych bojarów czy w końcu
miejscem nie chronionym przed łupieżcami i maruderami przez żadne zorganizowane
wojsko...Tam przeżyć mogli tylko najsilniejsi. Odcisnęło to swoje olbrzymie
piętno na tym ludzie, pozwoliło im jednak przetrwać.
Lechici mają podobny wzrost jak większość ludzi, są jednak
o wiele masywniejsi. Przy szerokości barów i wielkości mięśni jakimi na ogół
mogą się poszczycić ci ludzie ich waga niewiele ustępuje tej jaką miewają
mieszkańcy Norski. Włosy Lechitów nie mają z góry narzuconego koloru ale
rzadkością są u nich skrajności.
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Lechitów w systemie
losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Krzepa: 30+2k10
Ogłada: 15+2k10
Mieszkańcy Księstwa Lechickiego są bardzo muskularni i
silni ale ciężkie życie, brak szlachty, dworów i związanych z nimi obyczajów nie
pozostało bez efektu...
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: mocna głowa, wiedza (Księstwo
Lechickie, Kislev), język (staroświatowy, Lechicki, Kislevski)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(60) 02-10(65)
11-20(70) 21-30(75) 31-40(80) 41-50(85) 51-60(90) 61-70(95) 71-80(100) 81-90
(105) 91-99 (110) 00(115)
Kolor włosów: 1Blond 2-3 Ciemny blond 4-5 Brązowy 6
Ciemnobrązowy 7-8 Ciemny 9-10 Czarny
Imiona Lechickie: Kobiety
Mężczyźni
01-05 Bronisława
Blizbor
06-10 Budzisława
Bolesław
11-15 Ciszpisława
Czestowoj
16-20 Dobiesława
Dobrowit
21-25 Dobromira
Falibog
26-30 Gadzimira
Gardomir
31-35 Jarosława
Gromisław
36-40 Krzesława
Izbor
41-45 Ludomiła
Jarowit
46-50 Mścigniewa
Kazimierz
51-55 Rościgniewa
Lutogniew
56-60 Nawoja
Mścibor
61-65 Pęcisława
Niegowoj
66-70 Rościgniewa
Odolan
71-75 Skarbymira
Przyboj
76-80 Ścibora
Racibor
81-85 Trzebisława
Sędziwoj
86-90 Władysława
Twardostoj
91-95 Wojciecha
Wojbor
96-00 Zdzisława
Zdziewit
Księstwa graniczne: Trudno mówić tu o ludzie jako
takim. Mieszkańcy Księstw Granicznych to emigranci, maruderzy, banici i
uciekinierzy którzy zamieszkali na tej niegościnnej, nękanej atakami ziemi.
Jednak po upływie tak wielu wieków warunki w których żyją odcisnęły i na nich
swoje piętno. Jednak jest to piętno umiejętności i psychiki, nie zaś cech
fizycznych. W tych aspektach, tak w kwestii wzrostu, wagi jak i kolorytu
mieszkańcy Księstwa Granicznych nie różnią się od mieszkańców Imperium.
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc bohatera
wywodzącego się z Księstw w systemie losowania wprowadzamy następujące
modyfikacje:
Losowanie cech:
Umiejętności strzeleckie: 25+2k10
Inteligencja: 15+2k10
Mieszkańcy Księstw Granicznych sporą część swego życia
spędzają w stadium oblężenia w swoich twierdzach i warowniach. Są przez to
bardzo sprawni w strzelaniu ale rozwój intelektualny nie jest uznawany za tak
istotny...
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Księstwa
graniczne), język (staroświatowy)
Wygląd i pochodzenie:
Imiona: dowolne. Mieszkańcy Księstw to potomkowie
imigrantów z całego Starego Świata, mogą więc mieć imiona z dowolnej jego krainy
Bretończycy: Bretonia to drugie po Imperium
najpotężniejsze państwo ludzi. Zamieszkując równie żyzną ziemię co ich wschodni
sąsiad, mając łagodniejszy klimat i mniej problemów ze sługami Chaosu żyją w
większym komforcie. Jednakowoż ich feudalne społeczeństwo nie jest ani wolne od
niebezpieczeństw czy wad. Zhierarchizowane do granic absurdu, sztywne i dumne
społeczeństwo bardziej wpłynęło na to kim są Bretończycy niż klimat i
przeciwności jakim muszą stawiać czoła.
Pod względem wyglądu, nie różnią się oni od mieszkańców
Imperium
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Bretończyków w
systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Ogłada: 30+2k10
Zręczność: 15+2k10
Bretończycy są od dziecka uczeni o swoim miejscu w
społeczeństwie oraz jak odnosić się do tych którzy są nad i pod nimi. Jednakowoż
sztywność ich społeczeństwa zdaje się udzielać także ich ciałom...
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Bretonia),
język (staroświatowy, Bretoński)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Imiona Bretońskie: Kobiety
Mężczyźni
01-05 Aimee
Charles
06-10 Alice
Claude
11-15
Blanche Edmond
16-20
Charlotte Filippe
21-25
Etienne Florence
26-30
Gabrielle Francois
31-35
Jacqueline Frederic
36-40 Jean
Guillaume
41-45
Josephine Jacques
46-50 Louise
Jean-Clode
51-55 Mireille
Jean-Luc
56-60 Muriel
Louis
61-65 Noelle
Mathieu
66-70 Odette
Michel
71-75 Patrice
Noel
76-80
Simone Rainier
81-85 Sophie
Rene
86-90
Suzanne Richard
91-95 Viridiana
Roger
96-00 Yvonne
Yves
Mieszkańcy Albionu: Tajemnicza wyspa mgieł do
niedawna była jeszcze uznawana za mit, tak samo jak jej mieszkańcy. Niewiele o
nich wiadomo, pewne jest natomiast to ze bez trudu żyją na tej niezwykłej ziemi
walcząc z dzikimi bestiami oraz grabieżczymi atakami Morskich Elfów oraz
Norsmeńskich piratów. Albiończycy są wyżsi i masywniejsi od większości ludzi
daleko im jednak do Norsmenow czy Lechitów.
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Albiończyka w
systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Krzepa: 25+2k10
Zręczność: 25+2k10
Siła Woli: 15+2k10
Mieszkańcy Albionu są silni i zwinni ale trochę narwani
i niecierpliwi...
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Albion),
język (staroświatowy, albioński)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Wzrost: Kobieta – 160+2k10 cm Mężczyzna
170+2k10 cm
Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(55) 02-10(60)
11-20(65) 21-30(70) 31-40(75) 41-50(80) 51-60(85) 61-70(90) 71-80(95) 81-90
(100) 91-99 (105) 00(110)
Kolor włosów: 1 Popielaty 2 Rudy 3-4 Ciemno rudy 5
Jasnobrązowy 6 Brązowy 7 Ciemnobrązowy 8-10 Czarny
Imiona Albiońskie: Kobiety
Mężczyźni
01-05 Alana
Amering
06-10 Bega
Agh
11-15
Brenda Brian
16-20 Brygida
Conan
21-25 Callan
Conor
26-30 Credhe
Cull
31-35
Deirdre Doon
36-40 Dula
Duncan
41-45
Dersegrenda Fionn
46-50
Edwina Hydallan
51-55
Ewelina Kilian
56-60 Glenda
Moghcorb
61-65 Gwendalina
Morne
66-70 Kiliana
Murdoch
71-75 Maev
Oscur
76-80 Maranna
Ossian
81-85 Melilcoma
Owen
86-90 Roscrana
Rayne
91-95 Sabrina
Tristan
96-00 Sonja
Usnach
Estalijczycy: Słoneczne królestwa Estalijskie są
najdalej na zachód wysuniętą krainą Starego Świata. Żyjący w nich ludzi nie
nękają srogie zimy, potężne bestie ani najazdy Chaosu. Myliłby się jednak ten,
kto uznałby, że jest to kraina bez problemów. Królestwom tym brakuje bowiem
jedności, przez co walczą one między sobą w zasadzie bez przerwy. Do tego ciągle
istnieje zagrożenie inwazji z potężnej krainy z poza Starego Świata: Arabii.
Razem z ich kulturą i olbrzymią popularnością kościoła Myrmidii poważnie
wpłynęło to na Estalijczyków. Lud ten jest niższy i lżejszy od większości ludzi,
ma też ciemniejszą cerę i włosy.
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Estalijczyka w
systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Walka wręcz: 25+2k10
Zręczność: 25+2k10
Krzepa: 15+2k10
Estalijczycy są zwinni ale wątłej budowy ciała. Ich
tradycja pojedynkowa oraz nauki Furii sprawiają, że bardzo dobrze są
zaznajomieni z walką kontaktową...
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Estalia),
język (staroświatowy, estalijski)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Wzrost: Kobieta – 145+2k10 cm Mężczyzna
165+2k10 cm
Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(45) 02-10(50)
11-20(55) 21-30(60) 31-40(65) 41-50(70) 51-60(75) 61-70(80) 71-80(85) 81-90 (90)
91-99 (95) 00(100)
Kolor włosów: 1 Ciemno rudy 2 Jasnobrązowy 3 Brązowy
4 Ciemnobrązowy 5 Ciemny 6-10 Czarny
Imiona Estalijskie: Kobiety
Mężczyźni
01-05 Augustyna
Agryppa
06-10 Beatrycze
Alejandro
11-15 Dominika
Bonawentura
16-20 Felicja
Carlos
21-25 Gordiana
Cecylian
26-30 Hilaria
Diego
31-35 Izaura
Damian
36-40 Julietta
Emilian
41-45 Konstancja
Enrique
46-50 Laurecja
Feliks
51-55 Lucja
Fernando
56-60 Marcelina
Ignacjo
61-65 Owidia
Juan
66-70
Patrycja Miguel
71-75 Pia
Pancho
76-80 Rosa
Ricardo
81-85 Sylwia
Sandro
86-90 Tarsylia
Santiago
91-95 Waleria
Silvestree
96-00
Wiktoria Wiktoryn
Tileańskie miasta-państwa: Tilea to piękna i łagodna
kraina. Tak jak w Estali klimat tu jest ciepły i łagodny, jednak stopień
konfliktów wewnętrznych sprawia, że jest tu o wiele niebezpieczniej. Dodatkowo
miasta-państwa oprócz wojowania ze sobą muszą jeszcze stawiać czoła regularnym
atakom Zielonoskórych. Sprawia to, że Tileańczycy są o wiele lepiej przygotowani
do walki niż jakiekolwiek inne ludzkie państwo w Starym Świecie. Podobnie jak
Estalijczycy są oni niżsi od większości ludzi, mają też ciemniejszą cerę, choć
jest to efekt silniejszego słońca niż na północy a nie wrodzonych właściwości.
Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Tileańczyka w
systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:
Losowanie cech:
Walka wręcz: 25+2k10
Umiejętności Strzeleckie: 25+2k10
Siła Woli: 15+2k10
Mieszkańcy Tileii są od maleńkości oswajani z walką, ale
ich kupiecko-najemnicze społeczeństwo nie sprzyja twardemu trzymaniu się swoich
postanowień...
Cechy rasowe:
Bohater otrzymuje następujące zdolności
Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Tilea),
język (staroświatowy, tileański)
Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z
Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad
Wygląd i pochodzenie:
Wzrost: Kobieta – 145+2k10 cm Mężczyzna
165+2k10 cm
Kolor włosów: 1 Ciemny blond 2 Jasnobrązowy 3
Brązowy 4 Ciemnobrązowy 5 Ciemny 6-10 Czarny
Imiona Tileańskie: Kobiety
Mężczyźni
01-05 Aurelia Agryppa
06-10 Benedykta
Alejandro
11-15 Celestyna
Bonawentura
16-20
Diana Carlos
21-25 Eligia
Cecylian
26-30 Hildico Diego
31-35 Ilidiana Damian
36-40 Klaudyna
Emilian
41-45 Livia
Enrique
46-50 Lilianna
Feliks
51-55 Muriela
Fernando
56-60 Nazaria
Ignacjo
61-65 Octavia
Juan
66-70 Olivia
Miguel
71-75 Pulcheria
Pancho
76-80 Taramis
Ricardo
81-85
Tina Sandro
86-90 Wirydiana
Santiago
91-95 Zaleta
Silvestree
96-00 Zenobia
Wiktoryn
Jeżeli jakiś aspekt tworzenia postaci nie został
uwzględniony w tych zasadach oznacza to, że odnoszą się do niego zasady z Księgi
Zasad
Tym sposobem wszystkie ludzkie, nie podległe bogom Chaosu
ludzkie narody ze Starego Świata zostały zróżnicowane. Mam nadzieje, że ułatwi i
uatrakcyjni to tworzenie postaci z poza Imperium.
Wierzbowski. |