Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Turvil, Ostrze Wichrów
Historia.
        To pradawne ostrze powstało za niepamiętnych czasów jeszcze przed świtem cywilizacji ludzi, elfów i krasnali. Potężna istota władająca żywiołami zawarła w klindze tej broni esencję nieskalanego żywiołu wiatru przez co miecz stał się niewiarygodnie potężnym orężem.
Żaden elf nie pamięta już jakim sposobem ostrze dostał się w posiadanie ich plemienia, krążą jednak legendy, że przedwieczni podarowali je królowi elfów w podzięce za pomoc jaką ci okazali podczas wielkiej wojny, której pamięć zaginęła gdzieś w pomroce dziejów.
        Obecnie, jeśli MG nie postanowi inaczej, Turvil znajduje się na szczycie starej elfiej wierzy w Górach Szarych, a dostępu do niego bronią upiory dawno zmarłych rycerzy elfów wysokiego rodu i las przesycony dziką magią druidyczną.
Wygląd.
        Turvil jest mieczem o długości i ogólnych gabarytach zbliżonych do miecza długiego. Jest jednak wyjątkowo lekki i ostry, co zawdzięcza bardzej mistrzostwu wykonania niźli magii, która go przesyca.
Błękitno- metaliczne ostrze ma szerokie wcięcie biegnące wzdłuż płazu do samej rękojeści. Wnętrze płazu pokrywają drobne, srebrzyście lśniące runy w pradawnym języku. Jelec ma kształt orlich skrzydeł i jest wykonana z mithrylu. Przeplatana na kształt warkocza rękojeść zrobiona jest z czarnego, chropowatego metalu, głowica zaś ma postać głowy jednorożca i jak jelec wykonana jest w mithrylu. Pochwa zrobiona jest z czarnej skóry nieznanej istoty i inkrustowana mithrylowym wzorem.
Magiczne właściwości
Turvil posiada trzy magiczne właściwości.
        Po pierwsze zaklęto w nim czary „Podmuch wiatru" i „Zwalenie z nóg" oraz 6 punktów magii (jest to górna granica punktów magii jaką może posiadać miecz, w chwili obecnej znajduje się w nim jedynie k3PM), które są używane do wyzwalania tych czarów. Rzucić może je każdy kto włada mieczem. Nie potrzebuje do tego żadnych składników. Punkty magii regenerują się same w tempie jednego na dzień, pod warunkiem jednak, że miecz jest noszony przez właściciela. Jeśli umieścić go w miejscu przesyconym dobrą magią jak na przykład Święty Gaj wszystkie punkty są regenerowane w ciągu godziny. Punktów tych nie można wykorzystywać do rzucania innych czarów.
        Po drugie Turvil czyni władającego tą bronią całkowicie odpornym na działanie wiatru, zarówno naturalnego jak i magicznego.
        Trzecia i najpotężniejsza właściwość umożliwia władającemu scalenie się na pewien czas z żywiołem wiatru i daje mu jego szybkość. Czar ten trwa tyle rund ile wytrzymałości ma władający i zadaje mu pod koniec działania 2k4+2 punktów obrażeń, bez względu na zbroję i wytrzymałość (nie może jednak zabić, a w przypadku kiedy Żyw dzierżącego spadnie do 0 mdleje on na k4 godziny. Punkty żywotności regenerowane są w tempie jednego na dzień całkowitego wypoczynku).
Czar ustala cechy władającego na następującym poziomie
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | ZR | CP | INT | OP | SW | OGD | 20 | BZ | BZ | BZ | BZ | BZ | 100 | 10 | BZ | BZ | BZ | BZ | BZ | BZ |
BZ- bez zmian
        Z racji prędkości ruchów, każdy kto chce trafić władającego tą bronią otrzymuje modyfikator -20.
Użycie każdej z wyżej wymienionych właściwości, poza odpornością na wiatr, która działa cały czas, przez który władający dzierży broń, zajmuje jeden atak.
Inne cechy broni.
        Poza tym Turvil jest traktowany jak broń magiczna o charakterystyce jak miecz długi +1OWW* i +10I*.
*modyfikatory te wynikają z doskonałej ostrości i lekkości ostrza, nie zaś z jego właściwości magicznych
Wymagania.
        Aby móc używać Turvila trzeba przeprowadzić udany test SW. Bohaterowie o charakterze dobrym otrzymują +10 do tego testu, a wyznawcy Starej Wiary, elementaliści i wysocy elfowie kolejne +10. Broń nigdy nie podda się osobie złej, lub chaotycznej i wszystkim o takim charakterze zadaje 2k4+2 punkty obrażeń, bez względu na ich zbroję i wytrzymałość, za każdą próbę zawładnięcia nią.
Konor. |
komentarz[4] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Turvil- artefakt" |
|
|
|
|
|
|
|