Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Xavian, Smoczy Miecz
Historia.
Kiedy rodziła się ziemia, a gwiazdy były jeszcze młode, z odmętów Chaosu, przedwiecznego Void wyłonili się praojcowie smoków. Zstąpili na ziemię, gdzie mieli już pozostać do czasu aż czas się dopełni. Wtedy stwórca objawił najstarszemu spośród nich los świata, a on przekazał go innym.
        Pierworodni zebrali się razem i zamknęli duszę Nowonarodzonego Smoka w klindze miecza. By czas mógł się dopełnić.
        Potem znieśli miecz w najgłębsze czeluście i tam zamknęli go za wrotami mroku, by czekał na wybranego...
Wygląd.
        Xavian to miecz półtoraręczny. Jego długie faliste ostrze ma kolor krwi i pełzają po nim białe płomienie. Czarny jelec uformowano w kształt smoczych skrzydeł, a w jego centrum lśni czerwony kamień, w którym zawarta jest esencja smoczej duszy. Długą rękojeść kończy czarna głowica, mająca kształt smoczego łba.
Właściwości.
        Dzierżący broń jest całkowicie odporny na wszelki ogień, zarówno magiczny, naturalny, jak i smoczy.
        Siła i wytrzymałość władającego wzrastają do ośmiu (i nie mogą być rozwijane ponad ten poziom), jego żywotność zostaje podwojona (kolejne rozwinięcia także są podwajane) i staje się on odporny na wszelkie oddziaływania psychologiczne.
        Władający mieczem zyskuje zdolność porozumiewania się ze smokami i dodatni modyfikator +40 do wszelkich testów ogłady o ile smok, z którym chce się porozumieć jest praworządny, dobry, bądź neutralny.
        O ile właściciel sobie tego życzy, miecz może rozbłysnąć białym płomieniem i zadawać przy każdym ciosie dodatkowe 2k4 obrażeń od ognia. Każda runda podczas, której miecz płonie kosztuje go 1 punkt magii.
        Miecz może absorbować i przechowywać energię magiczną z rzucanych na jego właściciela czarów i neutralizować je w ten sposób, jeśli właściciel wykona udany test SW z dodatnim modyfikatorem +20. Ostrze może pomieścić 30 punktów magii i kiedy osiągnie ten limit przestanie wchłaniać czary do czasu, aż do czasu gdy ilość punktów magii w nim zawartych znowu spadnie..
        Punkty magii zawarte w mieczu mogą być w każdej chwili użyte przez właściciela do uzdrowienia się. Jeden punkt magii regeneruje natychmiast jeden punkt żywotności, nawet jeśli postać jest ciężko ranna.
        Miecz posiada umiejętności „wykrycie magii, „wykrycie magicznych istot i „szósty zmysł, a swoimi spostrzeżeniami może dzielić się z właścicielem.
Dusza Nowonarodzonego.
        Xavian jest w istocie smoczą duszą zaklętą w mieczu. Przez wszystkie te tysiąclecia dusza owa czekała w uśpieniu, lecz kiedy miecz znajdzie nowego właściciela smok pocznie się budzić i z czasem wnikać do umysłu właściciela, komunikować się z nim, rozmawiać, a z czasem stopić się w jedną istotę.
        Władający mieczem zacznie się powoli przemieniać. Jego skóra pokryje się z początku ledwie widoczną, czerwono- czarną łuską, jego mięśnie staną się twarde jak stal, a organizm bardzo wydajny (ma to swoje odwzorowanie we wzroście siły wytrzymałości i żywotności). Oczy nabierają krwistej barwy i zyskują zdolność widzenia w ciemnościach na odległość 20m. Przemiana odbywa się stopniowo, w przeciągu niecałego pól roku i postępuje wraz z wzrostem asymilacji duszy miecza i duszy władającego. Z czasem, po kilku latach, na plecach właściciela zaczną pojawiać się skrzydła, które będzie mógł w dowolnej chwili rozkładać i składać, tak, że będą prawie niewidoczne. mu podobne Skrzydła umożliwiają latanie jak istota pikująca z szybkością 15 w linii prostej. (Jeśli MG tak zadecyduje przemian może postępować dalej, aż do całkowitej zmiany w smoka, lub w stworzenie do niego podobne, lecz humanoidalne. Nasz bohater może nawet dać początek nowej rasie...)
Także umysł właściciela zacznie upodabniać się do smoczego. Stanie się czysty i wyzbyty wątpliwości, przez co nie sposób będzie naruszyć jego równowagę, czy to strachem, czy magią. Właściciel nie stanie się jednak zachłanny i zawistny jak niektóre dzisiejsze smoki, gdyż dusza zawarta w mieczu pochodzi z wcześniejszych czasów, kiedy plemię smocze wolne było od wszelkiej skazy.
Wymagania.
        Xavianem zawładnąć może tylko osoba o charakterze dobrym, lub neutralnym, przy czym bohaterowie dobrzy otrzymują +10 do testu zawładnięcia mieczem (+10). Jeśli test się powiedzie MG powinien powiedzieć graczowi, że ten został wybrany i ot teraz miecz stał się jego cząstką, a pod koniec sesji odiąć mu jeden punkt przeznaczenia. Jeśli test się nie powiedzie, należy zasugerować graczowi, że lepiej żeby pozostawił miecz tam gdzie leży, bo jego czas jeszcze nie nadszedł. Jeśli gracz mimo wszystko postanowi wziąć miecz zostanie porażony dawką 2k4 obrażeń od ognia, bez względu na jego wytrzymałość i punkty pancerza. To samo stanie się jeśli miecza spróbuje dotknąć istota zła, lub chaotyczna.
        Artefakt ów jest niezwykle ciekawym przedmiotem i daje zarówno graczowi jak i MG duże możliwości odgrywania i prowadzenia. Mistrz może wykazać się odpowiednio opisując bohaterowi zachodzącą w nim przemianę, a także nawiązywany stopniowo kontakt z duszą miecza. Przed graczem z kolei stoi trudne zadanie odgrywania kogoś, kogo umysł i ciało zaczynają przypominać stopniowo smocze.
        Sugeruję by pozostawić graczowi pewną swobodę w interpretacji tego jak smok powinien się zachowywać,a wszystkie rozmowy dotyczące jego stany i komunikacji z mieczem przeprowadzać na osobności w tajemnicy przed innymi graczami. Wprowadzi to dodatkowy wymiar do rozgrywki i uczyni naszego bohatera tajemniczą, a może nawet podejrzaną postacią.
        Artefakt ten przeznaczony jest raczej dla bardziej doświadczonych graczy i mistrzów.
Konor. |
komentarz[19] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Xavian- artefakt" |
|
|
|
|
|
|
|