Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Chłop
Nasi bohaterowie to właśnie dzięki ciężkiej pracy chłopów nie muszą się martwić jak zdobyć pożywienie tylko za ile. Bez tej najniższej warstwy społecznej, na której opiera się gospodarka wszystkich państw Starego Świata, cywilizacja legła by w gruzach, wycieńczona głodem. Chłop jest obiektem szykan szlachty jak i mieszczan. W karczmach dostaje najgorsze jedzenie, najbrudniejsze pokoje itd. Nikt nie ma do niego krzty szacunku. Dlatego chłopi starają się izolować od zewnętrznego świata. Ich kontakty z miastami spadły tylko do sprzedaży im plonów i zakupów w nich niezbędnych towarów, których nie są w stanie nabyć gdzie indziej.
Gdy wioska ma problemy do władz odwołują się tylko w ostateczności. Liczą raczej na pomoc najemników niż stróżów prawa.
Małe wiejskie społeczności cechują się solidarnością. Wszyscy wiedzą wszystko o wszystkich, ewentualne problemy są tuszowane. Często istnieje zmowa milczenia co do pewnych kwestii. Dlatego też spokojnie wyglądająca wioska, może ukrywać przerażającą prawdę.
Wioska zawsze ma jakiegoś lidera: sołtysa bądź felczera. Osoba ta posiada autorytet wśród społeczności. Ma za zadanie rozwiązywać zaistniałe problemy wioski.
Chłopi starają się prowadzić spokojny tryb życia zapewniający swej rodzinie byt na miarę ich możliwości. Są uważani za niezdolnych do walki, nie stanowiących żadnej siły militarnej. Otóż błąd. Ciężka praca w polu i częsty brak zaplecza medycznego, tworzą chłopów wytrzymałymi. Jednak brak szkolenia wojskowego sprawia, że nie potrafią się efektownie posługiwać białą. Jednak w razie zagrożenia sięgają po kije, cepy, widły, siekiery itp.
Jak uczy nas historia z chłopami nie należy zadzierać, już nie jeden oddział przepał bez wieści po tym, jak się wybrał złupić okoliczne wioski. Rozsierdzeni chłopi nigdy po sobie nie okazują złości, czekają. Czekają na odpowiednią okazję, zbierając swoje siły. Atakują z zasadzki, bez ostrzeżenia, zawsze dużą grupą. Animuszu dodają sobie spożytym alkoholem, co sprawia, że są zawziętymi przeciwnikami.
Charakterystyka
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | ZR | CP | INT | OP | SW | OGD | 3 | 29 | 29 | 3 | 4 | 7 | 31 | 1 | 28 | 25 | 24 | 25 | 25 | 26 |
Możliwe są modyfikacje ze względu na dodatkowo wykonywaną profesje (gajowy, drwal, itp.)
Umiejętności
Bijatyka
Mocna glowa
Ukrywanie się na wsi
Cichy chód na wsi
Władanie bronią improwizowaną*
* Nie otrzymują modyfikatorów do WW podczas ataku bronią improwizowaną.
Ekwipunek
Ubranie chłopskie
Narzędzia
Prowiant
valld. |
komentarz[19] | |
|
|
|
|
|
|
|