Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Każdy mag ceni sobie skrytość swych notatek i treści badań, nad którymi spędził lata czy nawet całe życie. Cena tej wiedzy jest zazwyczaj ogromna, a jej właściciel nie może się liczyć z plagiatem czy kradzieżą. W obawie przed utratą swego naukowego dorobku czarodziej Farus postanowił stworzyć księgę, której kradzież była by niemożliwa. Próbował wielu rzeczy: alarmów, zamknięć, czy nawet samo-spaleń księgi, które zresztą przypłacił oparzeniami. Pewnego dnia jego mało rozgarnięty uczeń poraził się prądem z niewielkiej turbiny, od tej pory nie zbliżał się do niej ani na krok. To podsunęło staremu mistrzowi pewien pomysł. Skonstruował księgę, której okładki były wykonane z metalu. A pod okuciami poprowadził cieniutkie przewody. W okładki zostało wtopionych osiem szmaragdów, po cztery na każdej okładce (rozmieszczone w narożnikach). W nich została zmagazynowana energia powodująca wyładowania elektryczne. Wnętrze książki zostało pokryte skóra świni z wypalonymi runami, które zmniejszają ciężar księgi. Zawiera zazwyczaj 1250 stron. Każda „Księga Farusa” posiada swoje sekretne imię, które może nadać jej właściciel. Tylko po wymówieniu właściwego imienia z księgi można „bezpiecznie” skorzystać. Patent Farusa stał się szybko popularny i rozchwytywany przez magów jak i różne instytucje chcące pewnie przechowywać swe tajemnice. Farus zbił majątek na swym wynalazku i wszystko było by cudowne gdyby nie małe niedopatrzenie. Jaka to ironia, że zawsze drobne szczegóły mają największy wpływ na historię. Ładunki zabezpieczające księgi były o bardzo małej mocy, nie miały na celu porazić złodzieja swa potęgą na śmierć, lecz tylko go odstraszyć. I tak było, lecz kryształy były zaklęte do przechowywania większej mocy, niż ta jaką je nasączono. Tak więc energia w nich zgromadzona powoli uciekała, przez co księgi stawały się bezużyteczne. A ciągłe „doładowywania” nie wchodziły w grę. Farus by zapobiec zwrotowi pieniędzy za wynalazek, oznajmi, że „poprawi” ten błąd na własny koszt wszystkim klientom. Mag dobrze wiedział co należy zrobić, by moc nie wyciekała już z kryształów. Operacja ta była by za droga, „a tu jeszcze rezydencja w połowie budowy”, na którą wydał połowę zarobionych pieniędzy. Wpadł na szaleńczy pomysł, podczas burzy kryształy naładował energią piorunów kulistych. Moc wyładowań był ogromna, cudem było, że kryształy nie zostały rozsadzone przez nadmiar energii. Tak więc tnąc po kosztach Farus oddał właścicielom „naprawione” i ulepszone księgi. Sprawa by ucichła gdyby nie seria wypadków jakie zaczęły nękać właścicieli „poprawionych” ksiąg. Wielu z nich używając ksiąg, nawet po podaniu właściwego hasła zostało porażonymi prądem, kilku zginęło na miejscu.
Pewnego wieczora do drzwi rezydencji zapukał pewien jegomość. Farus otworzył drzwi. Przybysz trzymał w ręku jedną z jego „ulepszonych” ksiąg. Rzucił Farusowi księgę i krzyknął. –Łap! Farus złapał.
Następnego dnia znaleziono spopielone szczątki ściskające księgę. Jak się domyślono był to Farus. Używanie ksiąg Farusa jest zabronione od 50 lat. Księgi Farusa jako niebezpieczne zostały wycofane ze sprzedaży. Próbowano ich używać nawet do celów wojskowych, jako amunicja do balisty. Większość ksiąg zniszczono, zachowało się jedynie pięć egzemplarzy.
Zasady specjalne: Bez podania właściwego imienia (hasła) księgi, nie można z niej skorzystać. Dotknięcie spowoduje wyładowanie elektryczne w postaci pioruna zadającego 3K6 obrażeń –WT.
Przy każdym zamknięciu księgi pułapka energetyczna się aktywuje. Wyłącza się dopiero po ponownym podaniu hasła.
Po podaniu poprawnego hasła / imienia księgi, przy każdym otwarciu księgi istnieje 05% szans na niekontrolowane wyładowanie energetyczne zadające 3K6 obrażeń –WT.
Zmiana hasła / imienia księgi jest możliwa po otwarciu księgi. Należy na pierwszej stronie księgi położyć lewa rękę i wypowiedzieć stare hasło po czym położyć prawa rękę i powiedzieć nowe.
Do księgi można wpleść trzy dowolne czary magii prostej, lub jeden 1 poziomu magii wojennej. Kosztuje to maga 13 PM (za każdą próbę SW-10%, na każdy czar przypada osobny test). Dany czar można rzucić po otwarciu księgi 3 razy każdego dnia, bez wydawania PM.
Zawartość księgi (gdy jest zamknięta) jest całkowicie chroniona przed spaleniem, zalaniem, itd.
Księga dzięki wplecionym w okładki czarom jest niesłychanie lekka waży ok. 1 kilograma, zawiera na ostatniej stronie instrukcje obsługi z oryginalnym podpisem twórcy.
W księdze można przechowywać drobne przedmioty tj. kałamarze, pióra, zwoje czy piersiówkę.
Wymiary 40x25 cm.
valld. |
komentarz[16] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Księga Farusa" |
|
|
|
|
|
|
|