Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Czarny szum to różdżka stworzona przez nekromantę o imieniu Yogt. Powstała około 640 lat temu w północnej Arabii. Różdżka ma około pół metra długości. Jej rękojeść została wykonana z hebanu, „koronę” różdżki tworzą trzy odnóża przypominające szpony. W nich osadzona jest kryształowa kula, będąca wydrążona w środku. We wnętrzu kuli znajduje się jeszcze mniejsza diamentowa kuleczka. Każdy ruch różdżką, nawet najdelikatniejszy wprawia diamentową kuleczką w drganie, roznoszące się po całej różdżce. Tym samym Czarny szum stał się swoistym perpetum mobile. Lecz ta mordercza różdżka nie została stworzona na cele jarmarcznych pokazów, lecz narodziła się jako owoc zemsty.
Co do jej historii jest wiele różnych, często sprzecznych podań. Przyczyną tych rozbieżności jest jej wiek, jak i zniszczenie manuskryptów podczas zamieszek, które zostały spowodowane przez jej użycie. Lecz ze strzępków przeszłości da się ułożyć jeden najbardziej prawdopodobny scenariusz wydarzeń.
Na pewno została stworzona przez maga o imieniu Yogt, który pracował na dworze południowego władcy. Yogt był szanowany na dworze za swą wiedzę jak i rozsądek. Jego pan obsypywał go wieloma cennymi darami, za pomoc w rządzeniu. Władca ten (przekazy podają imiona: Hashakel; Hamshaka), odkrył pewnego dnia sekretne zainteresowania swego sługi. Na początku starał się przymykać oczy na jego działalność, aż do pewnego incydentu. Yogt pracował nad sposobem przywracania zmarłych do życia. Jego badania nie przynosiły oczekiwanych przez niego rezultatów. A mianowicie „przywróceni” nie mieli własnej woli, były marionetkami w jego rękach.
Ciała na których pracował pochodziły ze slumsów. Byli to zazwyczaj mordercy, złodzieje, bezdomni. Pewnego dnia pracując nad ciałem seryjnego mordercy, udało mu się osiągnąć sukces. Pech chciał, iż przywrócony morderca wpadł w szał. Ciężko ranił swego twórcę i zbiegł. Co gorsza eksperymenty maga odbywały się w pałacowych piwnicach władcy. Nieumarły zabił dwóch strażników i syna Hashakel’a (ew. Hamshaka), który był jedynym spadkobiercą tronu. Ożywieńca w końcu zadźgała na śmierć straż pałacowa, a jego ścierwo rozerwano końmi. Yogt’a przed karą śmierci uratowała jedynie ciężka rana, jaka została mu zadana przez nieumarłego. Władca uznał, iż on też wycierpiał swoje. Czarnoksiężnikowi odebrano więc cały majątek jaki posiadał i wygnano go z królestwa. Rządny zemsty tułał się przez kilka lat. Pomimo konfiskaty dóbr udało mu się zachować sakwę drogocennych klejnotów, które szybko wydał na zrealizowanie swego planu zemsty.
Około 640 lat temu powrócił do królestwa z którego został wygnany. Przedostał się do pałacu swego dawnego pana. Po chwili wszyscy zgromadzeni wpadli w morderczą furię i zaczęli zabijać się nawzajem. Yogt coraz głośniej inkantował swe zaklęcie, nie zwracając uwagi na chaos szerzący się wokół niego. Po kilku minutach szał opanował całe miasto. Nekromanta był tak zajęty swym morderczym dziełem, że nie zauważył włóczni ciśniętej w jego stronę.
Słowa inkantacji zagłuszył chrapliwy świst i bulgot pochodzący z szyi. W królestwie wybuchła wojna domowa, bardzo krwawa wojna domowa, tocząca się latami. Czarny szum zaginął gdzieś podczas zamieszek.
Użycie: By aktywować Czarny szum mag musi wydać jednorazowo 12 PM i wykonać test SW. Po nieudanym żucie istnieje 10% szans, iż mag wpadnie w morderczą furię. By się opanować musi wykonać test na SW, zmniejszany w każdej rundzie o –10% (w pierwszej rundzie nie ma modyfikatora; 2,-10%;3,-20%; itd.). Jeżeli modyfikator uniemożliwi opanowanie się, jedynym sposobem jest ogłuszenie bądź zabicie nieszczęśnika.
Gdy uda się aktywacja różdżki, mag nie musi jej już nigdy powtarzać w przyszłości.
Aktywna różdżka daje właścicielowi modyfikatory SW +10 i OP+10.
Czar: Śpiew Czarnego szumu – wywołuje morderczy szał u wskazanych przez maga istot. Istoty odporne na oddziaływania psychiczne nie są podatne na jego działanie. Każda wskazana istota kosztuje maga wydanie 2 PM, istoty w odległości przekraczającej 500m. kosztują 3 PM. Maksymalny zasięg czaru wynosi 1500m.
Niektóre przekazy mówią o jeszcze jednym czarze, zawartym w Czarnym szumie. Lecz równie dobrze może by to tylko plotka.
Zasady specjalne: Mordercza furia powoduje nagły wzrost agresji u ofiary czaru. Będzie ona atakować osoby w jej najbliższym otoczeniu, nie zważając na obrażenia. Wykonywane ataki przez istotę będącą pod działaniem czaru, są atakami wyłącznie fizycznymi. Istota ta może atakować bronią białą, miotaną (kamienie, włócznie itp.), lecz nie może wykonywać ataków bronią strzelecką / palną, lub rzucać czarów.
By uniknąć efektów czaru należy wykonać test SW . Przy nieudanym rzucie, kolejne próby mają takie same zasady jak w przypadku nieudanej aktywacji różdżki. Istoty których SW jest niższa od 20%, nie mają szans wyrwać się z morderczej furii po nieudanym teście na SW.
Czarny szum jest BARDZO niebezpiecznym przedmiotem, ze względu na niewielkie ilości mocy, które są w stanie wywołać poważne zamieszki. Dlatego nie mogą go używać postacie praworządne i dobre.
valld. |
komentarz[16] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Czarny szum" |
|
|
|
|
|
|
|