Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Grunter był właścicielem karczmy „Pod zdechłym Kundlem” mieszczącej się w jednej z ciasnych uliczek Middenheim. Jako karczmarz i aktywny członek gildii kupieckiej był osobą dosyć zamożną i szanowaną w mieście. Lecz jego żyłka do interesów o dziwo nie szła w parze z wrodzoną inteligencją. Co więcej Grunter był bardzo podatny na wpływy swojej żony Isenardy. Wierzył jej na słowo, aż do momentu gdy dowiedział się o jej zdradzie. Isenarda młodsza od Gruntera o dwadzieścia lat, została zmuszona przez rodzinę do zamążpójścia za „stare próchno”. Już dwa miesiące po ślubie rozpoczęła romans z młodym piwowarem. Pewnej nocy, niespokojnej nocy, Grunter wybrał się na obchód po karczmie. W piwnicach zastał swą żonę w objęciach piwowara. Młodego piwowara nazajutrz odnaleziono zasztyletowanego w pobliskim rynsztoku. Następny dzień miał się okazać brzemienny w skutkach dla dalszego życia karczmarza. Feralnego dnia doszło do kłótni między Grunterem a Isenardą. Isenarda została wygnana. Już była żona, przysięgła Grunterowi, iż jego los będzie podobny a nawet gorszy, od tego jaki spotkał jej kochanka. Zdechnie jak pies, od trucizny którą to ona sama przygotuje, choćby za cenę paktu z diabłem. Te ostre słowa wypaliły znamię na umyśle karczmarza. Tego samego dnia, wieczorem, karawana z Middenheim do Altdorfu padła ofiarą bandy orków. Wszyscy zginęli. Dziwnym trafem, lecz szczęśliwym dla karczmarza, jedną z ofiar była jego dawna żona.
Gruntera mimo wieści o śmierci potencjalnej mścicielki, ciągle prześladowała myśl, iż ktoś chce go otruć. Karczmarz popadł na dobre w manię prześladowczą. Wnet karczmę już zwano „U trucicielki”.
Pewnego wieczora Grunter wpadł na pomysł, by jego znajomy mag stworzył dla niego talizman wykrywający truciznę w trunku, jak również w pożywieniu. Talizmanem okazał się pierścień wykonany z mithrilu niewiadomego pochodzenia. Grunter wydał na niego połowę majątku, tylko po to by po tygodniu od zakupu umrzeć ze starości.
Pireścień Gruntera nie różni się niczym od zwykłej obrączki poza faktem, iż jest wykonany z mithrilu. Jego kolor jest srebrno- szaro- niebieski. Magia zawarta w pierścieniu pozwala mu się dopasować do każdej dłoni. Ze względu na materiał z jakiego został wykonany, prawie nic nie waży. Nie posiada żadnych emblematów.
Zasady specjalne: Potarcie pierścienia kciukiem powoduje jego aktywacje na 12 godzin. Pierścień gdy jest aktywny wykrywa, trucizny, narkotyki, toksyny niebezpieczne dla właściciela na odległości do 30 centymetrów. Ponowne potarcie powoduje dezaktywacje.
Wykrycie trucizny jest sygnalizowane przez drżenie pierścienia, nasila się ono po zbliżeniu artefaktu do zatrutego posiłku.
By pierścień prawidłowo działał, przed pierwszym użyciem trzeba założyć go na palec, po czym zanurzyć całą dłoń w czystej wodzie i wypowiedzieć swoje imię. Bez tego zaklęcia pierścień może nie zareagować na truciznę, bądź wzbudzi fałszywy alarm.
Pierścień jest przepełniony magiczną energią, przez co zwraca uwagę wszystkich istot stykających się ze światem magii. Istnieje 10% szans, że pierścień może uniemożliwić rzucenie czaru, jeśli jego właścicielem jest mag lub kapłan. W przypadku czaru magii prostej ryzyko wzrasta do 20%. Te modyfikatory znikają po zdjęciu pierścienia.
valld. |
komentarz[4] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Pierścień Gruntera" |
|
|
|
|
|
|
|