Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Pancerze w WFRP
Przeszywanice
Różnorodność pancerzy w czasach średniowiecznych nie jest idealnie odwzorowana w Warhammerze. Oprócz zbroi skórzanych (które są najgorszymi w systemie) istniały jeszcze przeszywanice, czyli pikowane kurtki z materiału wypakowane pierzem lub zbitymi warstwami wełny. Zakładano je zwykle pod spód kolczug czy też zbroi łuskowych. Sama przeszywanica posiadała też dość sporą odporność na ciosy a w szczególności na kłucia. Oczywiście ujednolicenie obrażeń w systemie nie pozwala na wprowadzenie takowej odporności. Przeszywanica powinna więc chronić jedynie w 10%. Przeszywanice były najczęściej kurtkami choć występowały również ochrony na nogi. Przeszywanica taka była również doskonałą ochroną przed zimnem.
Mechanika
Zastępuje 10% na 1 PP kurtek skórzanych.
Zbroje skórzane
Stosunkowo mała ochrona zbroi skórzanej nie jest do końca odwzorowana tak, jak wyglądało to w rzeczywistości. Zbroje takie były wykonywane z grubej, ciężkiej skóry. Większość z nich była dodatkowo ćwiekowana, co zwiększało ich wytrzymałość. Rzadko stosowane były spodnie skórzane, a jeżeli już występowały, nie były ćwiekowane. Poszczególne elementy, jak na przykład naramienniki, były również rzadkie. W świecie Warhammera można spotkać elementy pancerzy skórzanych, ale najprawdopodobniej będą one magiczne.
Mechanika
Pancerz skórzany zwykły 20% na 1 PP.
Pancerz skórzany ćwiekowany 40% na 1 PP. Inicjatywa -5%, jeżeli jest ochrona na ręce i nogi.
Zbroje kolcze
Kolczugi czyli zbroje wykonane z plecionych kółek o różnej grubości były bardzo ciężkie do wykonania. Ich cena powinna zostać zwiększona. Ceny kolczug dorównywały, a nawet czasami przewyższały ceny zbrój płytowych. Istniało wiele sposobów splecenia ze sobą kółek. Najbardziej popularnym splotem był splot tzw. rycerski, kolejnym - splot książęcy, a także splot królewski. Większość kolczug dających 1 PP to kolczugi rycerskie. Kolczugi książęce mające splot podwójnej gęstości oraz kolczugi królewskie (potrójny splot) powinny posiadać o wiele większe wyparowania i oczywiście o wiele większe ceny. Grubsze sploty nie były raczej stosowane do ochrony ramion lub głowy. Najczęściej bardziej gęsty splot stosowany był na korpusie, choć zleceniodawca mógł zażyczyć sobie gęstego splotu na całej powierzchni pancerza.
Mechanika
Kolczuga standardowa 1 PP, jeżeli kolczuga chroni też ręce i nogi, Inicjatywa postaci powinna być ograniczona o -10%.
Kolczuga książęca 1 PP I 50% na kolejny 1 PP, Inicjatywa ograniczona o -10%.
Kolczuga królewska 2 PP, Inicjatywa -20%.
Zbroje łuskowe
Zbroje takie nie były samodzielnymi pancerzami. Zakładane najczęściej na kolczugi lub pancerze skórzane. Wykonywane z metalowych płytek różnego formatu i łączone ze sobą ćwiekami. Rzadko spotykane były łuskowe ochrony na nogi.
Mechanika
1 PP na chronioną lokalizację, Inicjatywa -10%
Zbroje płytowe
Najpopularniejsze uzbrojenie rycerstwa. Jednakże wycofane z użycia, gdy wprowadzono kuszę oraz broń palną. Wykonywane z profilowanej blachy stalowej. Noszone zawsze na przeszywanicę lub lekką zbroje skórzaną.
Mechanika
1 PP na chronionej lokalizacji, Inicjatywa -10% za każdy uzyskany w ten sposób punkt pancerza, -1 od Szybkości na czas noszenia zbroi. Wszelkie testy na skradanie się mają -50% szans na powodzenie.
grahnar. |
komentarz[50] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Pancerze w WFRP" |
|
|
|
|
|
|
|