Epheire (leśne duchy) - II ed
Powszechne wyobrażenie
"To gaduły. Straszne katarynki, ale dzięki nim las żyje. No i naucz się je rozumieć, a każde polowanie będzie obfite!"
- Thorgund Leferbaum, myśliwy
"Nigdym żem nie widzioł, ale toć nie dziwota, skoro som niewidzialne"
- Derek Firdenbah, chłop
Uczonym okiem
"Można sprawić, że Epheire na zawsze utraci swoje moce, przybierając postać drobnej elfickiej kobiety. Czy to urok, czy nie - kobiety idealnej! Idealnej pod każdym względem fizycznej doskonałości. Natomiast jak to zrobić, wyjawić nie mogę, bowiem ta wiedza właśnie poskutkowała tym, że w dzisiejszych czasach tak trudno spotkać te niezwykłe duchy.
Otóż kilka stuleci temu wybuchła wśród ludzi "gorączka Epheire", podczas której masowo polowano na nie, aby później sprzedawać na arabskich targach niewolników po niebotycznych cenach."
- Narivandhel Szepczący, fragment wykładu z historii lasu Loren
Sami o sobie
"Słyszysz głos lasu? Słyszysz nas... Swoją drogą, wczoraj w północnej części lasu trzech ludzi rozbiło obozowisko, biedny stary buk przypłacił to połową lewego konaru."
- Nateri, Epheire z Loren
"Chlip..."
- Bezimienna niewolnica z dworu sułtana Sihima
Charakterystyka (postaci naturalnej)
WW | US | K | ODP | ZR | INT | SW | OGD | A | ŻW | S | WT | SZ | MAG | PO | PP | 43 | 0 | 0 | 33 | 0 | 43 | 33 | 33 | 1 | 50 | 0 | 0 | * | 1 | 0 | 0 |
*W zależności od siły wiatru
Umiejętności
Gadanina, plotkowanie, spostrzegawczość, śledzenie, ukrywanie się, wykrywanie magii, znajomość języka (staroświatowy, eltharin, leśna mowa)
Zdolności
Chodu!, czuły słuch, dotyk mocy, latanie, szósty zmysł, wędrowiec, widzenie w ciemności, wyczucie kierunku, wyostrzone zmysły, zmysł magii
Ekwipunek
Brak
Czary
- Przeniknięcie
Wymagany poziom mocy: 3
Czas rzucania: Akcja
Składnik: Podmuch wiatru skierowany w cel zaklęcia (+1)
Opis: Zaklęcie to jest naturalną zdolnością Epheire, pozwala im przepływać przez ciała istot żywych odbierając im za każdym razem 1 Żyw, które przechodzi na ducha (nawet powyżej normalnego poziomu jego żywotności).
Zasady specjalne
Epheire są niematerialne, dlatego nie da się im zadać fizycznych obrażeń. W postaci naturalnej zranić je mogą wyłącznie magiczne przedmioty i czary. Dodatkowo te leśne duchy są praktycznie niewidzialne; jeżeli postać nie posiada umiejętności "bystry wzrok", to zobaczyć je może dopiero z odległości 3 metrów, a i tak wymaga to bardzo trudnego testu spostrzegawczości (30-).
Epheire są duchami powiązanymi z żywiołem powietrza, którego przeciwnością jest żywioł ziemi. Dlatego jeżeli kiedykolwiek dotkną stałego gruntu (skała, gleba, a nawet runo leśne) tracą swoją moc i przybierają kobiecą postać o niespotykanej urodzie, spiczastych uszach i błękitnych włosach. Już na zawsze.
Charakterystyka (postaci kobiecej)
WW | US | K | ODP | ZR | INT | SW | OGD | A | ŻW | S | WT | SZ | MAG | PO | PP | 23 | 13 | 23 | 33 | 33 | 43 | 23 | 93 | 1 | 12 | 2 | 3 | 4 | 0 | 4-8 | 0 |
Umiejętności
Spostrzegawczość, znajomość języka (staroświatowy, eltharin, leśna mowa)
Zdolności
Chodu!, czuły słuch, szósty zmysł, widzenie w ciemności, wyczucie kierunku, wyostrzone zmysły
Ekwipunek
Brak
Zasady specjalne
Epheire pod postacią kobiety są nieme (zaburzenie psychiczne), mogą wprawdzie mówić, ale nigdy się nie odezwą.
Prawdopodobnie mogą również cierpieć na dodatkową chorobę psychiczną.
Są wyjątkowo czułe na dotyk, jakby sprawiał im przyjemność.
Notatka od autora
Od razu da się zauważyć, że Epheire nie należą do istot przeznaczonych do wplatania w wir walki. Mogą jednak zostać wykorzystane przez wprawnych MG jako ciekawostka fabularna. Gracze spotykając Epheire mogą zdobywać różne informacje, ale też ich rywale dzięki porozumieniu z tymi leśnymi duchami mogą zostać doskonale poinformowani na temat drużyny. Poza tym zawsze można dorzucić wątek hmm... erotyczny? :>
Valandil. |