Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Chimera
Diabola Nocta. Pradawna rasa Zmiennokształtnych. Tysiące lat temu, przed odkryciem ziemi przez Pradawnych Slanów rządziły po społu ze smokami światem. Kiedy smoki kładły się spać, cienie ożywały i w świetle księżyca rozpoczynały swój przedwieczny taniec mroku i ciszy.
Chimery były wyjątkowo inteligentne. Niektórzy współcześni badacze doszukują się ich pokrewieństwa z żyjącymi w nowym świecie małpami. Miałyby mieć wspólnego przodka.(Ci sami naukowcy twierdzą, iż ludzie wywodząsię z tego samego pnia...)
Z początku Chimery miałyby być drapieżnymi małpoludami, polującymi w pradawnych puszczach starego świata. Jako pierwsze, jeszcze przed ludźmi, zaczęły organizować się w społeczeństwa i zakładać swoje prymitywne osiedla pośród konarów i korzeni najmroczniejszych z puszczy.
Kiedy na ziemie przybyli Pradawni i stworzyli krasnali i elfów, Chimery zaczęły wymierać. Nie były w stanie nadążyć za dynamicznie rozwijającymi się innymi rasami. Slanowie podarowali krasnoludom i elfom wiedzę i pokierowali ich ewolucją w efekcie czego Chimery zostały daleko z tyłu, wciąż gnieżdżąc się w prymitywnych lepiankach i polując nocami na dziką zwierzynę. Czas ich panowania dobiegł końca
Rasa wymarłaby zapewne gdyby nie wydarzenie, które dla reszty świata okazało się przekleństwem, dla nich zaś, ocaleniem.
Wybuch Wrót Między Światami. Potężne ilości spaczeni wylały się na świat niszcząc i mutując wszystko na swej drodze. W puszczach północy i południa, pośród plątanin gałęzi, lian i korzeni dał się słyszeć nowy dźwięk. Śmiech Chimery.
Od tej pory rasa ta zyskała cudowną umiejętność zmiany wyglądu i inteligencję równą ludzkiej, za to o wiele mroczniejszą. Diabolae Noctae stały się Zmiennokształtnymi.
Kiedy rasa ludzka wzrosła w siłę i poczęły powstawać pierwsze państwa Chimery były już gotowe. Gdy na miejscu puszczy stanęły miasta zmieniły swe kształty i wkroczyły między nieświadomych ludzi.
Z czasem część rasy wtopiła się w ludzkie społeczeństwo, zasymilowała w pełni, a często nawet zmieszała swą krew z ludzką. Niektóre Chimery przetrwały jednak i wciąż w bezksiężycowe noce, wśród zaułków wielkich miast starego świata można usłyszeć niesiony wiatrem krzyk przerażonego żebraka...
Wygląd:
Za dnia Chimery są zwykłymi ludźmi, mężczyznami i kobietami. Żyją spokojnie lub wędrują od miasta do miasta nie zwracając na siebie uwagi. W nocy jednak, gdy słońce skryje się za horyzontem w duszy Chimery budzi się mrok i głód świeżej krwi. Ich ciało powraca do swej pradawnej postaci. Chudną, ich mięśnie zamieniają się w stalowe postronki, dłonie i stopy nabierają szponiastych kształtów, rosną długie pazury i szczeciniasta sierść. Czaszka kurczy się, łuki brwiowe uwydatniają, czoło spłaszcza, uszy wyrastają ponad głowę i stają się szpiczaste. Zęby zmieniają się ostre jak brzytwa kły, a oczy poczynają świecić purpurowym blaskiem.
Przemiana może być kontrolowana, a nawet czasowo powstrzymana, nigdy jednak bez ważnego powodu. Nocna postać Chimery jest dla niej równie naturalna co postać dzienna i z chęcią poddaje się ona zewowi krwi.
Chimery odżywiają się krwią i limfą innych stworzeń. Ze względu na swe podobieństwo do ludzi preferują ludzką krew, jest dla nich łatwiej przyswajalna, a co za tym idzie smaczniejsza. Dość rzadko jednak atakują ludzi, a jeśli się to zdarza Chimera ma pewność, że nie zostanie wykryta.
Zmiana:
Podczas metamorfozy cech fizyczne Chimery ulegają zmianie. Otrzymuje ona modyfikatory do cech oraz dodatkowe umiejętności.
SZ | WW | US | S | Wt | ŻW | I | A | CP | ZR | INT | OP | SW | OGD | +3 | +20 | | +2 | +2 | +10 | +20 | +2 | | -10 | -10 | -20 | | -20 |
Umiejętności:
Czuły słuch
Czuły węch
Bystry wzrok
Widzenie w ciemnościach 50m
Tropienie
Łowiectwo
Zasady specjalne:
Chimera atakuje w ciągu rundy jednym ugryzieniem, resztę araków stanowią cięcia szponami. Każdy atak zadaje K6 + S obrażeń, Przy czym Chimery prawie nigdy nie posługują się bronią.
Jeśli Chimery dotknie światło dnia zmienia się ona z powrotem w człowieka, traci wszystkie dodatkowe umiejętności, a jej cech wracają do normalnych wartości. Żywotność spada z powrotem o dziesięć i w ten sposób niegroźna rana zadana nocą może okazać się zabójcza w skutkach za dnia. (Jeśli żywotność spadnie poniżej zera należy wykonać standardowy test na tabeli trafień krytycznych.)
Chimera regeneruje jeden punkt żywotności za każdy litr wypitej krwi. Wyssanie litra krwi zajmuje jej około dwóch rund.
Przez tysiące lat życia w społeczeństwie ludzkim chimery utraciły częściowo swe zdolności metamorficzne i większość z nich potrafi przybrać kształt tylko człowieka. Oczywiście mogą to być różni ludzie, ale należy pamiętać, że ogólna masa ciała nie może ulec zbyt wielkim zmianom. Dopuszczalne wahania to -20 - +10 kg od początkowej wartości.
Cechy psychologiczne:
Chimery odczuwają niechęć do wszelkiego rodzaju światła, szczególnie zaś słonecznego, w którego promieniach otrzymują (nawet pod ludzką postacią) -10 do WW i I. Najmniej natomiast szkodzi im światło księżyca, choć i za nim nie przepadają. Chimera nie musi być zła, ale nigdy nie jest dobra.
Konor. |
komentarz[14] | |
|
|
|
|
|
|
|