..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Tworzenie Postaci - zasady opcjonalne

            Niema na świecie bardziej zróżnicowanej rasy niż Ludzie. Zaczynając od kolorów skóry, przez kolor i gęstość włosów, różnice wzrostu, wagi, postury kończąc na tym, co naprawdę istotne, różnicach wynikających ze środowiska, w którym się żyje i przeciwności, przeciw którym stają. Standardowa mechanika Warhammera likwiduje nie licząc języka i wiedzy jakiekolwiek różnice miedzy narodowościami ludzi. Olbrzymi, postawny Norsmen jest tym samym, co niski, sprytny mieszkaniec Arabii. Przynajmniej z punktu widzenia początkowej mechaniki. Te zasady mają na celu wprowadzenie początkowego zróżnicowania pomiędzy narodowościami ludzi, co ma oddać charakter niezwykłości poszczególnych krain.

 

Mieszkańcy Imperium: Dzieci Sigmara są najczęściej spotykanymi osobami w większości przygód, dlatego posłużyły za przykład obrazujący ‘’standardowego” człowieka. W związku z tym nie uzyskują żadnych specjalnych zdolności ani modyfikacji cech. Posiadają zwykłe cechy opisane w Księdze Zasad, ewentualnie zróżnicowanie umiejętności dla mieszkańców poszczególnych prowincji jak opisano w Dziedzictwie Sigmara

 

Mieszkańcy Norski: Ludzie północy, którzy nie służą mrocznym bogom są wysocy i postawni. Nawykli od dziecka do morza i gór, żyjąc w niebezpiecznej, surowej krainie która kształtuje i hartuje ich charaktery. Mają zawsze rude, czarne albo złote włosy ich skóra jest zaś zawsze bladoróżowa choć z wiekiem ciemnieje od życia na słońcu operującym z góry i odbitym od śniegu...

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Norsmenów w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Krzepa: 25+2k10

Odporność: 25+2k10

Zręczność: 15+2k10

Mieszkańcy Norski są silni i twardzi ale trochę "toporni" i mniej zwinni od większości ludzi

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: pływanie, wiedza (Norska), język (staroświatowy, norski)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Wzrost: Kobieta – 170+2k10 cm Mężczyzna 180+2k10 cm

Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(65) 02-10(70) 11-20(75) 21-30(80) 31-40(85) 41-50(90) 51-60(95) 61-70(100) 71-80(105) 81-90 (110) 91-99 (115) 00(120)

Kolor włosów: 1-4 Blond 5-7 Rudy 8-10 Czarny

Imiona Norskie:           Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Angrboda                    Bragi

06-10                          Brunhilda                     Balder

11-15                          Erda                            Eryk

16-20                          Eyra                            Frey

21-25                          Freya                           Gorm

26-30                          Frigga                          Heimdall

31-35                          Fulla                            Honir

36-40                          Gefion                         Koning

41-45                          Gersemi                       Lodur

46-50                          Hlin                             Loki

51-55                          Hnoss                          Magni

56-60                          Iduna                           Modi

61-65                          Lofn                            Odhinn

66-70                          Nanna                         Odkur

71-75                          Nerthus                       Thorr

76-80                          Nott                            Tyr

81-85                          Ran                             Uller

86-90                          Saga                            Vali

91-95                          Sif                               Vili

96-00                          Sigyn                           Zygfryd

 

Kislevczycy: Lud ten to podobnie jak w Imperium należą do kilku różnych ludów. W przeciwieństwie jednak do Imperium tu ludy te zostały podbite przez Gospodarów i są obecnie przez nich rządzone. Sam Kislev to mroźna, niegościnna kraina w znacznym stopniu jałowa i pełna niebezpieczeństw. Będąc pierwsza cywilizowaną kraina, swoistym Przedmurzem Starego Świata cierpi na ataki sług Chaosu o wiele bardziej niż jakiekolwiek inne państwo, może z wyłączeniem Norski. Ciągłe zagrożenie i klimat utwardziły upór tych twardych ludów. Wśród mieszkańców Kislevu przeważają czarne i ciemne włosy, wzrostem i wagą nie odbiegają oni jednak od mieszkańców Imperium.

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Kislevczyków w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Odporność: 25+2k10

Siła Woli: 25+2k10

Inteligencja: 15+2k10

Mieszkańcy Kislevu są wytrzymali i uparci ale nie chcą i nie mogą poświęcić tyle czasu na rozwój intelektualny co inni ludzie

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: mocna głowa, wiedza (Kislev), język (staroświatowy, Kislevski)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Kolor włosów: 1 Popielaty 2 Ciemny blond 3 Ciemnobrązowy 4-5 Ciemny 6-10 Czarny

Imiona Kislevskie:        Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Anastazja                     Andriej

06-10                          Aniczka                       Azja

11-15                          Bohdana                      Bohdan

16-20                          Damroka                     Borys

21-25                          Ilya                              Buryan

26-30                          Ionna                           Danyo

31-35                          Katarzyna                    Dmitrij

36-40                          Luba                            Fyodor

41-45                          Mirochna                     Gayaz

46-50                          Nastasza                      Ilhan

51-55                          Natalia                         Ildar

56-60                          Nina                            Iwan

61-65                          Olena                          Nikolai

66-70                          Orynko                        Petruso

71-75                          Oxana                          Sergei

76-80                          Susan                          Than

81-85                          Swetlana                      Yare

86-90                          Tatjana            Vanko

91-95                          Yelena                         Wasilij

96-00                          Zbygniewa                   Wladymir

 

Lechici: Ludność wywodząca się z niewielkiego księstwa które niedawno zyskała niepodległość od pokoleń żyła w koszmarnych warunkach. Na niegościnnej ziemi, pełnej mutantów, zwierzoludzi i innych potworności, zmuszeni do płacenia drakońskiej daniny od każdej miejscowości w jakiej żyli, będąc ulubionym obiektem ataków występnych bojarów czy w końcu miejscem nie chronionym przed łupieżcami i maruderami przez żadne zorganizowane wojsko...Tam przeżyć mogli tylko najsilniejsi. Odcisnęło to swoje olbrzymie piętno na tym ludzie, pozwoliło im jednak przetrwać.

Lechici mają podobny wzrost jak większość ludzi, są jednak o wiele masywniejsi. Przy szerokości barów i wielkości mięśni jakimi na ogół mogą się poszczycić ci ludzie ich waga niewiele ustępuje tej jaką miewają mieszkańcy Norski. Włosy Lechitów nie mają z góry narzuconego koloru ale rzadkością są u nich skrajności.

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Lechitów w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Krzepa: 30+2k10

Ogłada: 15+2k10

Mieszkańcy Księstwa Lechickiego są bardzo muskularni i silni ale ciężkie życie, brak szlachty, dworów i związanych z nimi obyczajów nie pozostało bez efektu...

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: mocna głowa, wiedza (Księstwo Lechickie, Kislev), język (staroświatowy, Lechicki, Kislevski)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(60) 02-10(65) 11-20(70) 21-30(75) 31-40(80) 41-50(85) 51-60(90) 61-70(95) 71-80(100) 81-90 (105) 91-99 (110) 00(115)

Kolor włosów: 1Blond 2-3 Ciemny blond 4-5 Brązowy 6 Ciemnobrązowy 7-8 Ciemny 9-10 Czarny

Imiona Lechickie:         Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Bronisława                   Blizbor

06-10                          Budzisława                  Bolesław

11-15                          Ciszpisława                  Czestowoj

16-20                          Dobiesława                  Dobrowit

21-25                          Dobromira                   Falibog

26-30                          Gadzimira                    Gardomir

31-35                          Jarosława                    Gromisław

36-40                          Krzesława                   Izbor

41-45                          Ludomiła                     Jarowit

46-50                          Mścigniewa                 Kazimierz

51-55                          Rościgniewa                Lutogniew

56-60                          Nawoja                       Mścibor

61-65                          Pęcisława                    Niegowoj

66-70                          Rościgniewa                Odolan

71-75                          Skarbymira                  Przyboj

76-80                          Ścibora                        Racibor

81-85                          Trzebisława                 Sędziwoj

86-90                          Władysława                 Twardostoj

91-95                          Wojciecha                   Wojbor

96-00                          Zdzisława                    Zdziewit

 

Księstwa graniczne: Trudno mówić tu o ludzie jako takim. Mieszkańcy Księstw Granicznych to emigranci, maruderzy, banici i uciekinierzy którzy zamieszkali na tej niegościnnej, nękanej atakami ziemi. Jednak po upływie tak wielu wieków warunki w których żyją odcisnęły i na nich swoje piętno. Jednak jest to piętno umiejętności i psychiki, nie zaś cech fizycznych. W tych aspektach, tak w kwestii wzrostu, wagi jak i kolorytu mieszkańcy Księstwa Granicznych nie różnią się od mieszkańców Imperium.

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc bohatera wywodzącego się z Księstw w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Umiejętności strzeleckie: 25+2k10

Inteligencja: 15+2k10

Mieszkańcy Księstw Granicznych sporą część swego życia spędzają w stadium oblężenia w swoich twierdzach i warowniach. Są przez to bardzo sprawni w strzelaniu ale rozwój intelektualny nie jest uznawany za tak istotny...

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Księstwa graniczne), język (staroświatowy)

Wygląd i pochodzenie:

Imiona: dowolne. Mieszkańcy Księstw to potomkowie imigrantów z całego Starego Świata, mogą więc mieć imiona z dowolnej jego krainy

 

Bretończycy: Bretonia to drugie po Imperium najpotężniejsze państwo ludzi. Zamieszkując równie żyzną ziemię co ich wschodni sąsiad, mając łagodniejszy klimat i mniej problemów ze sługami Chaosu żyją w większym komforcie. Jednakowoż ich feudalne społeczeństwo nie jest ani wolne od niebezpieczeństw czy wad. Zhierarchizowane do granic absurdu, sztywne i dumne społeczeństwo bardziej wpłynęło na to kim są Bretończycy niż klimat i przeciwności jakim muszą stawiać czoła.

Pod względem wyglądu, nie różnią się oni od mieszkańców Imperium

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Bretończyków w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Ogłada: 30+2k10

Zręczność: 15+2k10

Bretończycy są od dziecka uczeni o swoim miejscu w społeczeństwie oraz jak odnosić się do tych którzy są nad i pod nimi. Jednakowoż sztywność ich społeczeństwa zdaje się udzielać także ich ciałom...

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Bretonia), język (staroświatowy, Bretoński)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Imiona Bretońskie:       Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Aimee                          Charles

06-10                          Alice                            Claude

11-15                          Blanche                       Edmond

16-20                          Charlotte                     Filippe

21-25                          Etienne             Florence

26-30                          Gabrielle                      Francois

31-35                          Jacqueline                    Frederic

36-40                          Jean                             Guillaume

41-45                          Josephine                     Jacques

46-50                          Louise                          Jean-Clode

51-55                          Mireille            Jean-Luc

56-60                          Muriel                          Louis

61-65                          Noelle                          Mathieu

66-70                          Odette                         Michel

71-75                          Patrice                         Noel

76-80                          Simone            Rainier

81-85                          Sophie                         Rene

86-90                          Suzanne                       Richard

91-95                          Viridiana                      Roger

96-00                          Yvonne                        Yves

 

Mieszkańcy Albionu: Tajemnicza wyspa mgieł do niedawna była jeszcze uznawana za mit, tak samo jak jej mieszkańcy. Niewiele o nich wiadomo, pewne jest natomiast to ze bez trudu żyją na tej niezwykłej ziemi walcząc z dzikimi bestiami oraz grabieżczymi atakami Morskich Elfów oraz Norsmeńskich piratów. Albiończycy są wyżsi i masywniejsi od większości ludzi daleko im jednak do Norsmenow czy Lechitów.

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Albiończyka w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Krzepa: 25+2k10

Zręczność: 25+2k10

Siła Woli: 15+2k10

Mieszkańcy Albionu są silni i zwinni ale trochę narwani i niecierpliwi...

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Albion), język (staroświatowy, albioński)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Wzrost: Kobieta – 160+2k10 cm Mężczyzna 170+2k10 cm

Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(55) 02-10(60) 11-20(65) 21-30(70) 31-40(75) 41-50(80) 51-60(85) 61-70(90) 71-80(95) 81-90 (100) 91-99 (105) 00(110)

Kolor włosów: 1 Popielaty 2 Rudy 3-4 Ciemno rudy 5 Jasnobrązowy 6 Brązowy 7 Ciemnobrązowy 8-10 Czarny

Imiona Albiońskie:       Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Alana                           Amering

06-10                          Bega                            Agh

11-15                          Brenda                        Brian

16-20                          Brygida                        Conan

21-25                          Callan                          Conor

26-30                          Credhe                        Cull

31-35                          Deirdre                        Doon

36-40                          Dula                            Duncan

41-45                          Dersegrenda                Fionn

46-50                          Edwina            Hydallan

51-55                          Ewelina                        Kilian

56-60                          Glenda                         Moghcorb

61-65                          Gwendalina                  Morne

66-70                          Kiliana                         Murdoch

71-75                          Maev                           Oscur

76-80                          Maranna                      Ossian

81-85                          Melilcoma                    Owen

86-90                          Roscrana                     Rayne

91-95                          Sabrina                        Tristan

96-00                          Sonja                           Usnach

 

Estalijczycy: Słoneczne królestwa Estalijskie są najdalej na zachód wysuniętą krainą Starego Świata. Żyjący w nich ludzi nie nękają srogie zimy, potężne bestie ani najazdy Chaosu. Myliłby się jednak ten, kto uznałby, że jest to kraina bez problemów. Królestwom tym brakuje bowiem jedności, przez co walczą one między sobą w zasadzie bez przerwy. Do tego ciągle istnieje zagrożenie inwazji z potężnej krainy z poza Starego Świata: Arabii. Razem z ich kulturą i olbrzymią popularnością kościoła Myrmidii poważnie wpłynęło to na Estalijczyków. Lud ten jest niższy i lżejszy od większości ludzi, ma też ciemniejszą cerę i włosy.

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Estalijczyka w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Walka wręcz: 25+2k10

Zręczność: 25+2k10

Krzepa: 15+2k10

Estalijczycy są zwinni ale wątłej budowy ciała. Ich tradycja pojedynkowa oraz nauki Furii sprawiają, że bardzo dobrze są zaznajomieni z walką kontaktową...

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Estalia), język (staroświatowy, estalijski)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Wzrost: Kobieta – 145+2k10 cm Mężczyzna 165+2k10 cm

Waga(w kilogramach): Rzut (wartość) 01(45) 02-10(50) 11-20(55) 21-30(60) 31-40(65) 41-50(70) 51-60(75) 61-70(80) 71-80(85) 81-90 (90) 91-99 (95) 00(100)

Kolor włosów: 1 Ciemno rudy 2 Jasnobrązowy 3 Brązowy 4 Ciemnobrązowy 5 Ciemny 6-10 Czarny

Imiona Estalijskie:        Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Augustyna                    Agryppa

06-10                          Beatrycze                    Alejandro

11-15                          Dominika                     Bonawentura

16-20                          Felicja                          Carlos

21-25                          Gordiana                     Cecylian

26-30                          Hilaria                          Diego

31-35                          Izaura                           Damian

36-40                          Julietta                         Emilian

41-45                          Konstancja                  Enrique

46-50                          Laurecja                      Feliks

51-55                          Lucja                           Fernando

56-60                          Marcelina                    Ignacjo

61-65                          Owidia                         Juan

66-70                          Patrycja                       Miguel

71-75                          Pia                               Pancho

76-80                          Rosa                            Ricardo

81-85                          Sylwia                          Sandro

86-90                          Tarsylia                        Santiago

91-95                          Waleria                        Silvestree

96-00                          Wiktoria                      Wiktoryn

 

Tileańskie miasta-państwa: Tilea to piękna i łagodna kraina. Tak jak w Estali klimat tu jest ciepły i łagodny, jednak stopień konfliktów wewnętrznych sprawia, że jest tu o wiele niebezpieczniej. Dodatkowo miasta-państwa oprócz wojowania ze sobą muszą jeszcze stawiać czoła regularnym atakom Zielonoskórych. Sprawia to, że Tileańczycy są o wiele lepiej przygotowani do walki niż jakiekolwiek inne ludzkie państwo w Starym Świecie. Podobnie jak Estalijczycy są oni niżsi od większości ludzi, mają też ciemniejszą cerę, choć jest to efekt silniejszego słońca niż na północy a nie wrodzonych właściwości.

Z mechanicznego punktu widzenia tworząc Tileańczyka w systemie losowania wprowadzamy następujące modyfikacje:

Losowanie cech:

Walka wręcz: 25+2k10

Umiejętności Strzeleckie: 25+2k10

Siła Woli: 15+2k10

Mieszkańcy Tileii są od maleńkości oswajani z walką, ale ich kupiecko-najemnicze społeczeństwo nie sprzyja twardemu trzymaniu się swoich postanowień...

Cechy rasowe:

Bohater otrzymuje następujące zdolności

Umiejętności: plotkowanie, wiedza (Tilea), język (staroświatowy, tileański)

Zdolności: Jedna losowo wybrana zdolność z Tabeli 2-4 Losowa Zdolność z Księgi Zasad

Wygląd i pochodzenie:

Wzrost: Kobieta – 145+2k10 cm Mężczyzna 165+2k10 cm

Kolor włosów: 1 Ciemny blond 2 Jasnobrązowy 3 Brązowy 4 Ciemnobrązowy 5 Ciemny 6-10 Czarny

Imiona Tileańskie:        Kobiety                       Mężczyźni

01-05                          Aurelia             Agryppa

06-10                          Benedykta                   Alejandro

11-15                          Celestyna                     Bonawentura

16-20                          Diana                           Carlos

21-25                          Eligia                            Cecylian

26-30                          Hildico             Diego

31-35                          Ilidiana             Damian

36-40                          Klaudyna                     Emilian

41-45                          Livia                             Enrique

46-50                          Lilianna                        Feliks

51-55                          Muriela                        Fernando

56-60                          Nazaria                        Ignacjo

61-65                          Octavia                        Juan

66-70                          Olivia                           Miguel

71-75                          Pulcheria                      Pancho

76-80                          Taramis                       Ricardo

81-85                          Tina                             Sandro

86-90                          Wirydiana                    Santiago

91-95                          Zaleta                           Silvestree

96-00                          Zenobia                       Wiktoryn

 

Jeżeli jakiś aspekt tworzenia postaci nie został uwzględniony w tych zasadach oznacza to, że odnoszą się do niego zasady z Księgi Zasad

 

Tym sposobem wszystkie ludzkie, nie podległe bogom Chaosu ludzkie narody ze Starego Świata zostały zróżnicowane. Mam nadzieje, że ułatwi i uatrakcyjni to tworzenie postaci z poza Imperium.

Wierzbowski.
komentarz[23] |

Komentarze do "Tworzenie Postaci - zasady opcjonalne."



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Chart
   Wiedźmin
   Skarb Piramidy
   Świątynia Upa...
   Elfia Wdzięcz...
   Płomienie Smo...
   Tworzenie Pos...
   Dzieci Rogate...
   Słudzy Chaosu

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.025308 sek. pg: