..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Nożownik


(profesja zaawansowana)
Nożownicy to elitarna grupa zabójców- wojowników walczących wszelkiego rodzaju klingami nie przekraczającymi pół metra długości. Są cichymi, tajemniczymi postaciami, spowijają się w powłóczyste, parowarstwowe szaty o szerokich rękawach, w których ukrywają swą broń i jak nikt opanowali tę sztukę. Są w tym tak dobrzy, że umiejętność ta zakrawa u nich niemal na magię. Długie szaty bynajmniej nie wpływają na skuteczność ich ataków. Zadają ciosy z wyjątkową precyzją i szybkością. Nie używają przy tym, jak inni zabójcy, trucizn i toksyn. Stosowanie ich jest sprzeczne z ich niepisanym kodeksem honorowym i w ich mniemaniu niegodne prawdziwego mistrza.
Dzięki swej nieprawdopodobnej zręczności potrafią znaleźć słaby punkt każdego pancerza i ukąsić przezeń wroga. Nożownicy są bardzo drogimi i rzadko spotykanymi zabójcami. Nikt nie wie ilu ich jest. Jedno jest pewne- tylko nieliczyni w ogóle zdają sobie sprawę z ich istnienia.
Najczęściej służą wielkim książętom, potężnym magom i arcykapłanom przeróżnych, nie zawsze dobrych, kultów. Służą swym panom nie tylko jako zabójcy, wykonują też o wiele bardziej skomplikowane i trudne zadania. Nie prowadzą na ogół awanturniczego trybu życia i prawie zawsze działają sami. Na ogół są to ludzie bezwzględni, przebiegli i o mocnych zasadach, nie mają jednak żadnego oficjalnego kodeksu, jedynie zbiór zwyczajowych praw i obyczajów.

Zasady specjalne:
-nożownicy nie noszą żadnych pancerzy, uważają, że tylko utrudnia im ruchy,
-nożownicy są bardzo związani ze swą bronią co po części wynika z ich kultu dla własnej sztuki i oręża, a po części z ceny i wyjątkowości broni jaką władają,
-bardo ciężko znaleźć nauczyciela zdolnego nauczyć bohatera tego zawodu, a jest to jedyny sposób zdobycia go,
-nauka Nożownictwa trwa około roku,
-wszystkie umiejętności oznaczone gwiazdkami, oraz żonglerka, oburęczność i widzenie w ciemnościach, nabywane są automatycznie wraz z przejściem na tą profesję,
-wszystkich pozostałych umiejętności bohater może nauczyć się sam bez pomocy nauczycieli,
-wyjątek stanowi rzucanie czarów magii iluzorycznej, przy której to umiejętności konieczny jest nauczyciel mag (Umiejętność tą wykupić mogą jedynie postaci znające magię prostą i wojenną I poziomu).

Schemat rozwoju:
SzWWUSSWtZwI A Zr CP IntOpSW
+1+40+30+1+2+6+40+4+40+30+20+30+20


Umiejętności:
Krycie się na wsi
Krycie się w mieście
Cichy chód na wsi
Cichy chód w mieście
Sekretny język- magii iluzyjnej
Rzucanie czarów- magia iluzoryczna I poziomu
Żonglerka
Oburęczność
Uniki
Widzenie w ciemnościach k10+10
Czytanie/ pisanie
Heraldyka
Sekretny język- złodziei
Sekretne znaki- złodziei
Celny cios
Celny rzut*
Mistrzostwo we władaniu sztyletem I****
Przeszywanie**
Ukrycie broni***
Śledzenie
Wspinaczka

*ta umiejętność pozwala bohaterowi wybrać część ciała, w którą trafi ciśnięty nóż
**Aby użyć tej umiejętności bohater musi wykonać dwa rzuty, na WW i Zr . Jeśli oba będą udane przeciwnik zostaje trafiony w przerwę między elementami pancerza tak, że nie chroni go on przed zadanymi obrażeniami, jeśli nie nic się nie dzieje.
***Każdy kto chce przeszukać bohatera posiadającego tą umiejętność musi wykonać test inicjatywy z modyfikatorem -40I na wykrycie każdego ze sztyletów posiadanego przez tą postać.
****Opisane w dodatku "Rozszerzenie zasad walki"


Przedmioty:
2k4 noży i sztyletów do walki wręcz
k3 noży lub sztyletów do rzucania
powłóczysta szata z kapturem
Znak identyfikacyjny ze srebra (rodzaj osobistej pieczęci)
(jeden z powyższych przedmiotów posiada jedną magiczną właściwość)

Profesje wejściowe:
zabójca, łowca czarownic, cyrkowiec akrobata, medyk, zwiadowca (profesje medyk i akrobata nie dają same w sobie odpowiedniego przygotowania "bojowego" do profesji nożownictwa,ale jak zostało już powiedziane "przejście" na Nożownictwo poprzedza okres (co najmniej rok) treningu i nauki pod okiem mistrza wśród mistrzów, a "profity"wynikające z tych zawodów są cenne dla przyszłych nożowników, dlatego przedstawiciele tych dwuch profesji bywają wybierani przez nożowników na uczniów)

Profesje wyjściowe:
zabójca, łowca czarownic, najemnik, zwiadowca, kapłan, uczeń czarodzieja


Konor.
komentarz[52] |

Komentarze do "Nożownik"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Wiedźmin
   Elfia Wdzięcz...
   Chart
   Skarb Piramidy
   Tworzenie Pos...
   Świątynia Upa...
   Płomienie Smo...
   Dzieci Rogate...
   Zew Krwi

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.023440 sek. pg: