..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Najmita
(profesja zaawansowana do 2 edycji)



Po ostatnich problemach imperium, związanych z inwazją chaosu wzrosła liczba osób które nigdzie na dłużej nie zagrzewają miejsca. Obok ciur obozowych i włóczykijów Imperium przemierzają również najmici.
Najmici to ludzie wolni, często mylenie z Kislevskimi kozakami. Zajmują się oni przeważnie pomocą podczas letnich zbiorów. Są niezastąpieni podczas letnich prac w gospodarstwie. Najmici to zazwyczaj zbuntowani chłopi, którzy wypowiedzieli posłuszeństwo swemu protektorowi i zostali zesłani na banicję. Lecz często wśród zwykłych chłopów można spotkać biedne mieszczaństwo, próbujące jakoś sobie dorobić. Najtrudniejszym okresem dla najmitów jest zima. Czas pracy na roli zamiera, aż do wiosny. Wtedy najmici często oferują swe usługi jako: zwiadowcy, myśliwi czy przewodnicy. Podjęcie tych zastępczych działań umożliwia im wiedza zdobyta podczas licznych wędrówek od wsi do wsi.
Najmici tworzą nieformalną organizacje posiadającą niepisane prawa:
- nie odmawiaj pomocy innemu najmicie
- wykonuj swoją pracę jak najlepiej
- nigdy nie pomagaj wyznawcom chaosu
Letnią porą najmici zazwyczaj podróżują grupkami, zaciągają się do prac w polu. Każdego dnia po skończonej pracy można ich spotkać w wioskowej karczmie przy piwie, opowiadających swe wrażenia z licznych, często dalekich podróży. Najmici są szanowani przez chłopstwo, lecz budzą podejrzliwość mieszkańców miast, jako niebezpieczny element.

Rozwinięcia:
WW +5
K +10
ODP +10
SW +5
ŻYW +3

Umiejętności:
opieka nad zwierzętami
mocna głowa
tropienie
rzemiosło (krawiectwo albo kowalstwo)

Zdolności:
obieżyświat
bijatyka albo błyskawiczny blok
bardzo silny albo krzepki

Ekwipunek:
broń ręczna
ubrania na każda porę roku
plecak z:
kocem
prowiantem
butelką wina
hubką i krzesiwem
narzędzia niezbędne do wykonywania pracy
k6 złotych koron

Profesje wejściowe:
Chłop
Ciura obozowa
Włóczykij
Śmieciarz
Sługa

Profesje wyjściowe:
Odkrywca
Zwiadowca
Reketer


valld.
komentarz[13] |

Komentarze do "Najmita [E2]"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Elfia Wdzięcz...
   Tworzenie Pos...
   Skarb Piramidy
   Wiedźmin
   Chart
   Świątynia Upa...
   Zew Krwi
   Biały Płomień...
   Płomienie Smo...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.025113 sek. pg: