..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Golem


Golem – istota z prochu i wody magicznym tchnieniem na świat powołana, lecz życia nie znająca. Sługą jest doskonałym, każde polecenie pana swego wykona na niebezpieczeństwa, trud, ni zmęczenie nie bacząc.
Tajemnicą pozostaje kto i kiedy sposób na stworzenie golema odkrył. Wiadomym jest, że już Wysokie Elfy tysiące lat przed nastaniem czasu człowieka golemy czyniły, lecz już wtedy, jak w księgach czytamy, sztuka ta za prastarą uchodziła i próżno by szukać wzmianek o tym skąd pochodzi. Twierdzą uczeni magowie, że moc ta darem jest od bogów dla tych co wiedzę i naturę rzeczy zgłębiają. Mówią inni, że nauka ta od Pradawnych początek swój bierze. Jak jest po prawdzie nikt nie wie.
Golem to istota z gliny wyrobionej uczyniona na człowieka podobieństwo. I tako, jak i ludzie, golemy między sobą się różnią. Dwa są sposoby ich uczynienia.
Pierwszy czyni golema na pozór ludzki. W wyglądzie ni zachowaniu istota taka od człowieka nie różni się prawie. Jeśli mag czasu i środków nie poskąpi, nada swemu dziełu wygląd ludzki i pozór ciała żywego, a także wiedzę wszelką wedle uznania. Nigdy jednak czucia golema nie nauczy, gdyż jest on martwy i żadne emocje jego udziałem być nie mogą. Nie będzie on emtatyi posiadał, miłości ni gniewu nie zazna i obcą mu będzie litość, czy rozterka.
Drugim sposobem czarodziej gliniany posąg czyni i nie obrabia go wcale. Mniej to czasu i środków wymaga, lecz sługa taki nierozumnym będzie i tylko najprostsze polecenia pojmie.
W latach dawnych golemów uczynionych pierwszym sposobem elficcy magowie używali. Dziś rzadko bywa, by czarodziej choć drugi sposób opanował.
Golem bezwzględnie posłusznym jest swemu panu. Każde polecenie wykona sam sposób na to znajdując, jeśliby mistrz wyraźnych instrukcji mu nie dał. Odpornym jest niezwykle, bólu i strachu nie znając, a jako istota z pyłu uczyniona, nic sobie z większości ran nie robi.
Edyktem Kolegium wszelka praktyka magiczna a wiedza tajemna z golemami powiązana zabroniona jest adeptom sztuk magicznych i specjalnego poruczenia wymaga. Wszelakie nielegalne badania i użycia srodze karane będą.

Wielka Encyklopedia Sztuk Tajemnych, Stworzenia magiczne, Golem




Charakterystyka
WW 40 ------- A 1
US 10 ------- Żyw 25
K 55 -------- S 5
Odp 65 ------ Wt 6
Zr 15 ------- Sz 2
Int 10 ------ Mag -
SW 45 ------- PO -
Ogd 10 ------ PP -

Umiejętności
dowolne jakie nada mu jego stwórca

Zdolności
Bijatyka, Broń naturalna (twarde jak skała pięści traktowane jak młoty bojowe), Odporny na magię, Widzenie w ciemności, Czuły słuch, Niepokojący, Ożywieniec, Szał bojowy (jeśli przy tworzeniu użyto smoczej krwi, działa automatycznie, kiedy golem zostanie zraniony), Rozkaz, Niewrażliwy na ból.


Rozkaz
Jeśli pan wyda golemowi rozkaz, musi on wykonać go za wszelką cenę, nie bacząc na koszta i życie swoje, czy innych (chyba, że otrzyma inne polecenie). Zdolność ta daje golemowi także rodzaj wszechwiedzy. Oznacza to, że „instynktownie” będzie on wiedział w jaki sposób dotrzeć do celu niezależnie od jego natury i położenia, lub obecnego miejsca przebywania, i jak wykonać swoje zadanie (jeśli jego pan nie nakaże mu odpowiedniego sposobu).

Niewrażliwy na ból
Golem nie czuje bólu, więc nawet najdotkliwsze rany nie wpłyną na jego sprawność (chyba, że któraś z jego części zostanie oddzielona od ciała, w takim wypadku naprawić go może tylko jego twórca, nie oznacza to jednak, że pozbawiony wszystkich nawet kończyn golem ustąpi i zaprzestanie dążenia do wyznaczonego mu celu [chyba, że zostanie odwołany]). Jeśli jednak zagrożenie będzie wpływać na powodzenie zadania golem wycofa się i poszuka innej okazji.




Zasady specjalne
- Czarodziej tworząc golema może (oprócz przeprowadzenia udanego rytuału opisanego niżej) poświęcić dodatkową godzinę i dodatkowe ćwierć litra żywej wody na każdy swój punkt magii. Następnie dla każdej godziny musi wykonać test magii (poziom trudności 20), a jeśli zostanie zdany może rzucić jedną kostką k20. Suma z wszystkich rzutów za poszczególne dodatkowe godziny i zdane testy to ilość punktów, które mag może przeznaczyć na podniesienie cech podstawowych i żywotności golema. Za każde pięć punktów uzyskanych w rzutach może także przekazać mu jedną ze swoich umiejętności (nie zdolności).
Innym sposobem na udoskonalenie golema jest dodanie do żywej wody smoczej krwi. Każda kropla tej cieczy zwiększa dowolną cechę podstawową o jeden, lecz czyni oczy golema czerwonymi (nie można maskować iluzją), a jego samego podatnym na gniew. Oznacza to, że przy każdym wydaniu rozkazu wymagany jest test magii (poziom trudności: SW golema minus 40 plus jeden za każdą dodaną kroplę smoczej krwi),
- Naprawienie golema wymaga dostępu do odpowiedniej ilości gliny, z której został uczyniony i testu magi na poziomie 15. Może to uczynić tylko jego stwórca,
- Żadna z cech golema nie może wynieść więcej niż 80,
- Golemowi może rozkazywać tylko jego stwórca,
- Golemy nie starzeją się, nie umierają, nie potrzebują żywności, wody, ani powietrza, potrafią jednak jeść, pić i oddychać,
- Golem rozumie i potrafi używać tylko języka magii, chyba, że jego stwórca przekaże mu w drodze rytuału, lub nauczy później innego języka,
- Golem może uczyć się nowych umiejętności jak każda inna istota rozumna (patrz podręcznik),
- Golema można zniszczyć wymazując inskrypcję wyrytą na jego ciele. Jest to jedyny pewny i skuteczny sposób. Inskrypcja jest umieszczana przez tworzącego w dowolnym miejscu na ciele golema przy jego tworzeniu,
- Jeśli golema nie nauczy się odpowiednich zachowań, w czasie kiedy nie będzie wykonywał rozkazów pozostanie bezczynny i nieruchomy.



Żywa woda
Bardzo rzadko spotykana substancja, podobno pochodzenia boskiego. Pochodzi z nielicznych źródeł bijących z wnętrza ziemi. Jedno z nich ma według pogłosek znajdować się w Górach Krańca Świata, a drugie gdzieś w podziemiach Altdorfu.
Woda przedłuża także życie pijącemu i leczy wszelkie rany i choroby.



Ożywienie golema (rytuał)
Wymagany poziom mocy: 31
Czas rzucania: 12h
Składniki: 100 kilogramów proszku glinianego, 10 litrów żywej wody
Opis: Mag lepi z gliny i żywej wody (i ewentualnie ze smoczej krwi) gliniany posąg. Następnie nanosi na jego ciało magiczną formułę i wypala statuę w magicznym ogniu. Całości towarzyszą skomplikowane zaklęcia i śpiewy. Po upłynięciu dwunastej godziny (jeśli będzie to północ w pełnię Morrsleba do rzutu na moc dodaje się automatycznie +5) golem powstaje z ognia i wychodzi na spotkanie swemu panu. Ma on postać ożywionego, glinianego posągu.
Golema można udoskonalić, co opisano w Zasadach specjalnych

Większe ożywienie golema (rytuał)
Wymagany poziom mocy: 41
Czas rzucania: 24h
Składniki: 100 kilogramów proszku glinianego pochodzącego ze świętego miejsca, 20 litrów żywej wody
Opis: Rytuał przebiega podobnie jak w przypadku Ożywienia golema, jest jednak znacznie dłuższy i bardziej skomplikowany. Wymagany jest także udany test rzemiosła(rzeźbienie). Jeśli się nie powiedzie Ogd golema spada automatycznie o 10 (nie może spaść poniżej 10).
Efektem jest istota z pozoru wyglądająca i poruszająca się jak człowiek, którą można uczyć odpowiednich zachowań. W przypadku zastosowania smoczej krwi zmniejsza się o połowę ujemny modyfikator w testach rozkazu.



Uwaga końcowa
Odporność na ból, strach i zmęczenie, niezwykła siła i wytrzymałość, a także bezwzględne posłuszeństwo sprawiają, że golem jest sługą doskonałym (zwłaszcza, że można go wyposażyć w inne, bardziej finezyjne przymioty umysłu).
Używanie go jednak pociąga za sobą wielkie niebezpieczeństwo. Istotę tą bardzo ciężko powstrzymać, a nie można przewidzieć do końca skutków jakie wywoła wydanie rozkazu. Może to się skończyć zalaniem pracowni jak w bajce o uczniu czarodzieja i noszącej wodę miotle, ale także spaleniem całego miasta, lub wymordowaniem całej wsi. Implikacje mogą być przeróżne, niektóre niegroźne, inne wprost katastrofalne. Z tych to powodów Kolegium zabroniło prowadzenia badań nad golemami i używaniem ich bez specjalnego zezwolenia.


Konor.
komentarz[43] |

Komentarze do "Golem"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Chart
   Wiedźmin
   Skarb Piramidy
   Elfia Wdzięcz...
   Świątynia Upa...
   Płomienie Smo...
   Tworzenie Pos...
   Dzieci Rogate...
   Słudzy Chaosu

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.014360 sek. pg: