..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Ubijca widm, czyli zabójca nieumarłych



(Profesja zaawansowana)
Bojar Razimorimowicz nie wiedział już kogo prosić o pomoc. Jego córka, Anastasia, została nawiedzona. Nic nie pomagało, byli medycy, znachorzy, magowie i kapłani. Nikt jak dotąd nawet nie potrafił zdiagnozować sprawy ani tym bardziej pomóc dziewczynce. Anastasia musiała siedzieć w lochu. W dzień płakała i krzyczała o litość, czym wzniecała wielki ból w sercu swojego ojca. Natomiast co noc zamieniała się w strzygę, wyjąc i niszcząc wszystko co stanęło jej na drodze. Iwan Razimorimowicz nie potrafił zabić bestii, która była jego córką, ale też nie mógł wypuścić swojej ukochanej dzieciny, która stawała się potworem. W akcie desperacji wezwał ubijcę widm. Był on ostatnią deską ratunku, człowiekiem z zakonu Ciornej Pticy. Następnego dnia zjawił się przed bramą Wasiliew Rabcow. Łysy już, niski starzec w czarnym zniszczonym płaszczu z torbą pełną najróżniejszych specyfików. Niechętnie witany w kniaziowskich zamkach. Jeden z najmniej lubianych Kislevitów. Nie raz jego przepowiednie o klęskach i przegranych stawały się rzeczywistością. Mimo niechęci, Razorimowicz zaprosił najlepszego z ubijców. Starzec podróżował w towarzystwie swojego ucznia Griegora, młodego i silnego chłopaka. Bojar wskazał tylko loch, w którym znajdowała się jego córka. Wasiliew rzekł, że następnego dnia jego dziecko będzie zdrowe, po czym zszedł ze swoim uczniem do lochów. Nastał wieczór, a dziewczynka uwięziona w celi przemieniła się w krwiożerczą bestyję. Wyła jak zwykle, lecz po pewnym czasie przestała, co było do niej niepodobne. Chwilę później jęczała jakby ją żywcem przypalano i długo jęczała. Każdy w grodzie tego dnia słyszał wrzaski księżniczki Anastasi. Iwanowi serce stawało w przełyku kiedy słyszał bolesne wrzaski swojej córki. Strzyga nie przestawała wyć, zdawało się, że zedrze sobie gardło jęcząc tak przez całą noc. Odgłos ten był pełen bólu, nienawiści i cierpienia. Nad ranem wreszcie się uciszyła. Bojar kompletnie skołowany, czekał w niepewności na wyjście ubijcy. Dwie godziny po tym Rabcow wyszedł z lochów ze swoim uczniem.
-Została wyleczona. - powiedział, po czym dodał - Zapewnijcie jej stałą opiekę, a mnie ciepły posiłek, gorące łoże i miód. Cholernie silna była bestia.


Nikt nie zna technik zabójców nieumarłych. Zawsze działają sami, bez zbędnych widzów. Chronią swoich prastarych tajemnic. Od wieków oczyszczają rodzimy Kislev z wszelkiego rodzaju nieumarłych. Na różne monstra mają najróżniejsze techniki, nie są lubiani, ale diablo skuteczni. Zdarzało się oczywiście, że ktoś zdołał zobaczyć ubijce podczas działania. Z relacji wynika mniej więcej jeden obraz. Zabójca przed walką odprawia rytuały, modły i odurza się ziołami. Do walki wychodzi półnagi w czarnej tunice i futrzanej czapce bestii na głowie. Całe jego ciało pokrywają czarne tatuaże. Nigdy nie nosi żadnej broni czy zbroi. Ubijca idzie wprost do leża potwora. Po wypowiedzeniu zaklęcia jego oczy i dłonie wypełniają się czerwonawym blaskiem. Gdy potwór rzuca się, zabójca unika zwinnie ciosów, po czym dotyka głowy nieumarłego lub nawiedzonego. W ten sposób wróg pada bezruchu zapadając w trans. Ubijca zapala świecę i siada obok swojej ofiary. Gdy świeca się wypali, robota zostaje wykonana. W tym czasie egzorcysta toczy bój z duchem nieumarłego w innym świecie, stawia swoją duszę do walki z duszą wroga. Jeśli uda mu się, to po wypaleniu świecy budzi się i duch zostaje wypędzony. Zabójca nieumarłych potrafi też odgonić słabsze ożywieńce, takie jak kościotrupy, ghoule czy zombie.
Kisleviccy Ubijcy Widm potrafią zarówno zabić jak i wypędzić złego ducha. Pochodzą z zakonu Ciornych Ptic, co znaczy Czarne Ptaki. Są to wyznawcy Harr’a, kislevickiego odpowiednika Mora. Tam, oprócz kapłanów, szkoleni są wspominani właśnie zabójcy, przeznaczeni do mentalnej walki z duchami. Wspaniale wyszkoleni w unikaniu walki i ciosów wszelkiego rodzaju plugastwa. Zwinni i zręczni, nigdy nie używają oręża. Walczą swoim umysłem. Za swoje usługi nie żądają opłaty, ale zwyczajowo ludzie i tak sowicie ich wynagradzają. Ubijcy mówią, że do zakonu sprowadził ich Harr. Nie wiadomo ile w tym prawdy, ale Czarne Ptaki nie prowadzą poboru. Ludzie dobrowolnie przychodzą pod bramę klasztoru. Zazwyczaj zostają mnichami i żyją w klasztorze. Nieliczni przyjmują święcenia kapłańskie, a jeszcze mniejsza garstka staje się ubijcami widm.

„Panie, widziałem to dokładnie. Było to tak. Siedział ten półnagi mężczyzna pokryty rysunkami na skórze po środku cmentarza. Zimny było jak diabli, wokół śnieg, a on tylko na głowie miał czapkę futrzaną, niedźwiedzią chyba. Siedział tak po środku, a tu znienacka wyskakuje z grobów pięć truposzy. Takich szkieletów z samiutkich kosteczek, musi być z grobu powychodziły larwy jak ubijcę wyczuły. Podeszły do niego, a ten tylko zabłysnął oczyma, powiedział coś po jakiemuś. No i te szkielety to tak jakby się rozpadły. Wierzcie mi Panie ja tam na drzewie przy cmentarzu siedziałem i to widziałem wszystko” - Mikhail Rucki, młynarz z Dubniczek wsi kilkadziesiąt staj na zachód od Pierejaslaviu.

Statystyki:

SZWWUSSWtŻWIACPZRINTOPSWOGD
+4+35+5+20+20+30+40


Profesje wejściowe:
Każdy po 3 profesji, kto dostanie się do zakonu Ciornych Ptic

Profesje wyjściowe:
Kapłan Morra
Łowca Czarownic

Umiejętności:
Czytanie i pisanie
40% na Astronomię
60% na Chiromancję
Cichy chód na wsi
Czuły słuch
Medytacja
Odporność na Choroby i trucizny
Rozpoznawanie magicznych przedmiotów
Rozpoznawanie ożywieńców
Sekretny język klasyczny
80% na Szósty zmysł
Teologia, Ucieczka
60% na Ukrywanie się na wsi
Uniki
Widzenie w ciemnościach
Wykrywanie magii
30% na Wróżenie
70% na Zielarstwo

Punkty Magii:
4k2

Przedmioty:
Księga Zaświatów (opis rytuałów i walki ubijców ponadto bestiariusz nieumarłych)
K6 racji żywnościowych
Flaszka miodu
K10 woreczków z ziołami
Futrzana maska
Naszyjnik z symbolem Harr’a
Pierścień ubijcy widm (pełni rolę identyfikatora w zakonie)
Pudełeczko z czarną pastą do twarzy z roślin korzennych

Zasady walki ubijcy:
Zabójca przed walką z nieumarłymi musi odprawić co najmniej półgodzinny rytuał. Czyta wtedy ustępy Księgi Zaświatów dotyczące danego potwora. Pali zioła i maluje swoją twarz czarną farbą. Do walki staje pół nagi, w masce(zwierzęcej) swojego ducha. W walce musi unikać wszystkich ataków, albo uciekać. Kiedy uda mu się obiema dłońmi dotknąć nieumarłego, ten pada nieprzytomny. Zabójca tymczasem zapala świeczkę, siada obok i wchodzi w trans. Jeśli ktoś przerwie jego medytacje(zabójca reaguje tylko na bodźce mechaniczne) jest 10% szans na to, że dusza zabójcy nie wróci do ciała. Taka sama szansa istnieje dla ducha nieumarłego. Sam pojedynek odbywa się w ten sam sposób jak zwykła walka, tylko że w Zaświatach, krainie Niestałych Duchów, jak ją nazywają ubijcy. Zamiast WW lub US do ataków w wymiarze mentalnym używamy SW, obrażenia to k6+Int/10 redukowane tylko przez Wt. Rany mentalne są odejmowane od ŻW. Jeżeli zabójca będzie miał w walce od 0 do -5 Żyw, zapada w śpiączkę, wszystkie obrażenia poniżej kończą się śmiercią.
Poza mentalnym pojedynkiem w przypadku słabszych nieumarłych ubijca może wykorzystać inne zdolności magiczne.

Zdolności Paramagiczne:
Każdy kto stanie się ubijcą widm na początku wybiera jedną z tych zdolności, z czasem może się nauczyć kolejnych:

Rozkaz trupa - Dzięki tej umiejętności egzorcysta może odegnać 1k6+2 nieumarłych w ciągu jednej tury. Ożywieńcy którzy znajdą się pod działaniem tego „czaru” mogą ratować się przed odegnaniem testem na SW. Udany test oznacza, że truposz rzuca się na zabójcę, nieudany oznacza że zabójca rozkazał duchowi ożywieńca odejście. Zabójca aby użyć tej umiejętności musi zapaść w trans, który go do tego przygotuje na 2 tury. Użycie zdolności kosztuje 3 punkty magii.

Przyśpieszenie - Zabójca przed walką odprawia rytuały i przygotowuje swoje zdolności do użycia w czasie walki. Jedną z nich jest przyśpieszenie. Po modlitwach do Harr’a, ubijca uzyskuje czystość umysłu. W czasie walki jego myśli są skierowane tylko na walkę i ataki wroga. Dzięki temu uzyskuje on w walce modyfikatory +10 do I, +10 do Zr. Użycie tej umiejętności wymaga 2 punktów magii i odbycia rytuału przygotowawczego.

Spokój wieczysty - Kiedy zginie jakiś większy wampir albo licz, zabójca nakłada na niego znak. Zapewni on, że jego dusza nie zostanie naruszona, a ciało wskrzeszone. Wymaga to dwugodzinnego rytuału przy ciele i Księgi Zaświatów. W tym czasie ubijca poświęca duszę umarłego Harr’owi. Ten rytuał odprawia się też na wielmożach Kislevu, ma to zapewnić spokój po śmierci. Rytuał wymaga kilku ziół, spreparowanych odpowiednio świec oraz poświęcenia 6 punktów magii. Ta czynność jest częścią ceremonii pogrzebowych w Kislevie. Po odprawieniu tego egzorcysta musi odpoczywać przez następne k6 godzin.

Pieczęć straży - W niektórych przypadkach egzorcysta musi uciekać, kiedy na przykład truposzy jest za dużo. W takiej sytuacji może on na progu postawić pieczęć straży. W tym celu kreśli na ziemi znak i wymawia tajemne słowa, prosząc Harr’a o wstawiennictwo. Zajmuje to 1 turę i kosztuje 2 punkty magii. Każdy Ożywieniec, który spróbuje przejść pieczęć musi wykonać test na SW. Jeśli go nie zda, nie może go przekroczyć. Testu nie można powtarzać. Pieczęć trwa 10 minut.

Światło dnia - Egzorcysta po kilkuminutowym rytuale potrafi wykrzesać z siebie światło, odpowiadające światłu dnia. Rytuał obejmuje modły do Harr’a i czytanie odpowiednich ustępów Księgi Zaświatów. Po tym ubijca, wypowiadając magiczne słowa aktywacji, rozpala w swojej dłoni Światło dnia. Takie światło rani wampiry i działa na wszystkie ożywieńce w ten sam sposób co światło słoneczne. Koszt tego czaru wynosi 3 punkty magii.


Diakonis.
komentarz[20] |

Komentarze do "Ubijca widm, czyli zabójca nieumarłych"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Chart
   Wiedźmin
   Skarb Piramidy
   Elfia Wdzięcz...
   Świątynia Upa...
   Płomienie Smo...
   Tworzenie Pos...
   Dzieci Rogate...
   Słudzy Chaosu

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.015084 sek. pg: