..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Modyfikacja zasad uzbrojenia



Oto krótki zestaw modyfikacji zasad broni używanych na moich sesjach. Nie należą do specjalnie odkrywczych, jednak mogą się komuś przydać, jeśli nie do zastosowania, to może jako materiał poglądowy.

Broń strzelecka.

Idea tej modyfikacji sięga jeszcze czasów gdy pierwsza edycja królowała na rynku, można ją skrócić w zdaniu „Siła efektywna +1”
Zwiększyłem też trochę dystans, żeby bardziej odpowiadał rzeczywistości (oczywiście puryści mogą się spierać czy nasz świat, a młotek są kompatybilne), rzecz jasna pociski polecą dalej niż to podano, ale to zazwyczaj tyczy się pola bitwy, gdzie strzela się w skupisko, czy turniejów, podczas których strzelcom się nie przeszkadza, a oni mogą poczekać na dogodne warunki. Na sesjach zazwyczaj oddaje się szybkie strzały do poruszającego bądź ruchomego celu, więc podany zasięg nie jest maksymalnym na jaką dana broń może strzelać.


Chłopski łuk
SE 3 Zasięg: 20/80m
Zwykły podrzędny łuk, jakim bawią się chłopskie dzieci, łatwo go znaleźć, kupić lub zrobić samemu.

Krótki łuk
SE 4 Zasięg*: 20/80m
Krótkie łuki używane są do walki z konia, lub swego czasu przez formacje niziołków w imperialnej armii.
*łuki refleksyjne, używane przez jeźdzców stepowych mają zasięg równy 40/100m

Łuk
SE4 Zasięg: 40/100m
Używany zazwyczaj przez myśliwych w wojsku imperialnym wyparty przez kusze i rusznice, chociaż nadal spotykany w niektórych formacjach.

Długi łuk
SE 5 Zasięg: 50/150m
Wbrew obiegowej opinii, długie łuki nie były w stanie przebić rycerskiej zbroi, dlatego pozbawiłem go odpowiedniej cechy. Do napięcia długiego łuku wymagały niemałej siły, więc wypadałoby, żeby używający go strzelec miał Krzepę przynajmniej zbliżoną do 40.

Elfi łuk
SE 5 Zasięg: 60/200m
Wyjątkowe osiągi tego typu broni, można przypisać nie tylko mistrzostwie wykonania, ale przede wszystkim umiejętnością eflich łuczników, którzy mają dziesięciolecia, na to żeby szkolić się w swojej sztuce.

Kusza
SE 5 Zasięg: 50/100m Przebija zbroje
W przeciwieństwie do długiego łuku, kusza rzeczywiście przebijała zbroje, dodatkowo można ją długo trzymać napiętą, strzelać z dowolnej pozycji i solidnie zamachnąć w łeb goblina kiedy skończą się bełty.

Ciężka kusza/Arbalet
SE 6 Zasięg: 60/200m Przebija zbroje
W skrócie jest to kusza z metalowym łukiem, dzięki czemu można osiągnąć o wiele silniejszy naciąg niż w przypadku drewnianego, oczywiście nie ma co marzyć o załadowaniu jej bez windy.
*podobno kusze tego typu były celne na dystansie do 500m, nie wpisałem tego powyżej, bo nie chciałem, aż tak zdeklasować elfich łuków

Proca
SE 3/4* Zasięg 20/80m
Wielu ludzi, nie traktuje procy jako broni, raczej jako zabawkę, ale jednak w starożytności jej osiągi były o wiele lepsze niż ówczesnych łuków, procarze byli wykorzystywani przez Macedończyków i rzymskie legiony, a jej faktyczny zasięg szacuje się na dwieście metrów.
*SE=4 dla osób o krzepie powyzej 40.


Zniszczenie broni.

Nie odpowiadają mi zasady ze Zbrojowni Starego Świata, ponieważ według nich broń ma dwie fazy, dobra i zniszczona, nie można jej uszkodzić, tak żeby nadal choć trochę gorzej spełniała swoją funkcję, bądź dała się później naprawić.
Arbitralnie ustalam, że broń ma 5 punktów wytrzymałości, można to oczywiście zmieniać w zależności od potrzeby, za każdym razem gdy w teście ataku wypadnie „duża liczba”, skreślam jeden z nich. „Duża liczba” zależy od jakości wykonania i tak:
Kiepska 75 i powyżej
Normalna 85 i powyżej
Dobra 92 i powyżej
Najlepsza 96 i powyżej.

Oczywiście każdą broń można później naprawić u kowala.

Jeśli ktoś lubi bawić się w szczegóły może uznać, że każdy stracony punkt wytrzymałości to minus jeden do Walki Wręcz/Umiejętności Strzeleckich.

Dodatkowe zalety tego systemu:
Widać różnice między dobrą a normalną bronią (nie licząc podanych w podręczniku punktów obciążenia)
Zasad można używać równolegle ze zniszczeniem broni opisanym w Zbrojowni Starego Świata

IaCobi.
komentarz[19] |

Komentarze do "Modyfikacja zasad uzbrojenia"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Chart
   Wiedźmin
   Skarb Piramidy
   Elfia Wdzięcz...
   Świątynia Upa...
   Płomienie Smo...
   Tworzenie Pos...
   Dzieci Rogate...
   Słudzy Chaosu

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.013263 sek. pg: