..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Ogłuszanie (alternatywa) II ed



Mechanika zdolności Ogłuszanie, opisana w podręczniku zasad do II edycji WFRP, jest niewygodna, nieprzyjazna i bezsensowna. Jej forma wykonania i osiągany rezultat sprawiają, że praktycznie nawet podczas przewagi w walce, graczom szkoda jest poświęcać na jej wykonanie akcję.

Przyczyn jest kilka, ale nie będę się tutaj nad nimi rozwodzić, bo tak naprawdę wszyscy wiemy o co chodzi - ogłuszanie podręcznikowe jest zdolnością nieopłacalną, ponieważ. Dlatego proponuję alternatywne rozwiązanie, które umieszczam poniżej.

Ogłuszanie (zdolność bierna!)

Opis:
Za każdym razem po udanym ataku bronią białą, gdy trafienie wypadnie na głowę, BG ma szansę ogłuszenia przeciwnika. Jeżeli zadana ciosem Bohatera ilość obrażeń będzie większa od wytrzymałości uderzonego rywala, zostaje on wówczas ogłuszony na 1k10 rund. W tym czasie nie może on wykonywać żadnych akcji.

Przykład:
Kapłanka Myrmidii Arianna (S:4) walczy ze zdrajcą, który od dawna ma związek z poszukiwaną grupą kultystów (Wt: 5). Nadeszła jej tura, więc wyprowadza cios. Wyszedł jej test na WW (wynik 31), zatem trafia w głowę (trafienie: 13). Jej oponent próbuje unikać, jednak test Zr nie powiódł się i otrzymuje cios młotem bojowym w skroń. Arianna rzuca na obrażenia 4.

Jej własna siła (4) plus rzut (4) minus wytrzymałość oponenta (5) daje 3 obrażenia, ponieważ jest to cios w głowę zostają one podwojone. Oznacza to, że Arianna uderzając zadała kultyście 6 obrażeń, czyli o 1 więcej, niż miał on wytrzymałości. Za k10 tur zdrajca zapewne ocknie się związany i gotowy do przesłuchania, którego na pewno nie udzieliłby jako truposz.


Valandil.
komentarz[38] |

Komentarze do "Ogłuszanie"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którym dziale trzeba więcej artykułów?
Bestiariusz
Przygody
Opowiadania
Zdolności
Przedmioty
Profesje
Postacie
Miejsca
Zasady
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Wilkołak
   Elfia Wdzięcz...
   Tworzenie Pos...
   Wiedźmin
   Skarb Piramidy
   Chart
   Świątynia Upa...
   Zew Krwi
   Biały Płomień...
   Płomienie Smo...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.017634 sek. pg: